VACÍNOVÁ, Tereza. Proč se vzdělávat (Why educate yourself). Online. In Kolektiv autorů. Rozvíjení osobnostního potenciálu. 1. vydání. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2017, p. 120-123. ISBN 978-80-7452-127-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proč se vzdělávat
Name in Czech Proč se vzdělávat
Name (in English) Why educate yourself
Authors VACÍNOVÁ, Tereza.
Edition 1. vydání. Praha, Rozvíjení osobnostního potenciálu, p. 120-123, 4 pp. 2017.
Publisher Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7452-127-0
Keywords (in Czech) vzdělávání, vzdělání, psychologie, pedagogická psychologie
Keywords in English education, psychology, pedagogical psychology
Tags AR 2017-2018, ucebnice_skripta
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 11/12/2017 07:48.
Abstract
V každé firmě existují vedle kladných vztahů a tvůrčích situací i interpersonální problémy, které nejen podřízeným, ale i vedoucím pracovníkům vytvářejí určité tísnivé situace. Téměř všechny mívají svůj původ v konfliktech. I když je nelze všechny beze zbytku vyloučit nebo odstranit, přece jen je možno často jim předcházet, jejich průběh tlumit a následky odstraňovat, pokud se nestaly návykem. Tím se dostává celá problematika učení a práce do oblasti vědeckého řízení práce. A kde jinde začít než u systematického vzdělávání.
Abstract (in English)
In each company, besides positive relationships and creative situations, there are also interpersonal problems that create not only subordinate but also senior executives. Almost all of them have their origins in conflicts. Although they can not be eliminated or eliminated, they can often be prevented, their course diminished and the consequences removed if they did not become addictive. This brings the whole issue of learning and work into the field of scientific management of work. And where else can we start than in systematic education.
PrintDisplayed: 26/4/2024 07:19