KAŠÍK, Milan. Zvoní radničním novinám v době internetu hrana? (2. část). Moderní obec. Praha: Profi press, Neuveden, č. 1, s. 38-39. ISSN 1211-0507. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zvoní radničním novinám v době internetu hrana? (2. část)
Název česky Zvoní radničním novinám v době internetu hrana? (2. část)
Název anglicky Does the Bell Toll for the Town Hall Newspaper in the Age of Internet? (2st part)
Autoři KAŠÍK, Milan.
Vydání Moderní obec, Praha, Profi press, 2018, 1211-0507.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Typologie tisku; lokální tisk; regionální tisk; radniční zpravodaje; lifestylové časopisy ; mediální krajina
Klíčová slova anglicky Press typology; Local press; Regional press; Lifestyle magazines; 21st century media
Štítky AR 2017-2018, xJ5
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 9. 4. 2019 13:05.
Anotace
Radniční noviny patří v typologii tisku mezi tzv. lokální resp. regionální tisk. Má velkou tradici (regionální noviny najdeme v 18. století) a v současnosti ho vydává bezpočet radnic. Radnice však nejsou na vydavatelskou roli určeny (připraveny), tak tento tisk mnohdy kopíruje (a často finančně nákladně) různé lifestylové časopisy resp. regionální noviny, kterých je na tiskovém trhu značný přebytek. Tím se ale u mnoha radničních periodik vytrácí jejich potřebná informační hodnota, tj. servis radnic pro občany ve všech oblastech jejich života. Radniční tisk je v uvedené stati konfrontován s mnohem rychlejšími a mnohdy informačně přitažlivějšími novými médii, kterými jsou sociální sítě. Klasický radniční tisk, vzhledem k měsíční periodicitě (v lepším případě 14ti denní periodicitě) a změnám (zrychlování) životního stylu, ani žádnou ofenzivní a aktuální informovanost směrem z radnice k občanům nemůže vykonávat. Uvedená stať v kontextu nových médií a vzhledem k požadavkům na lepší informovanost v obcích a městech naznačuje možnosti, jak buď radniční tisk vydávat pružněji a efektivněji (např. formou jednoduchých newsletterů) resp. jak o činnosti a servisu radnic k občanům komunikovat aktuálnějším způsobem, či jak využívat moderní elektronické prostředky. Odborná stať vychází z několikaletých analýz radničního tisku na různých regionálních úrovních a je konfrontována s řadou odborných pramenů k vývoji mediální krajiny v 21. století.
Anotace anglicky
According to the press typology, the town hall newspaper falls into the so called local or regional press. It has a long tradition (the regional newspaper dates back to the 18th century) and these days it is published by a number of town halls. However, town halls are not ready to act as publishers and thus, the press frequently copies (which is often costly) various lifestyle magazines, or regional newspaper, of which there is a surplus on the market. Thus, the necessary informative value of many town hall periodicals, that is to say, the service of town halls for their citizens in all areas of their life, disappears. In this article the town hall newspapaper is confronted with much faster and many times more attractive - from the informative point of view - new media that is the social network. Due to our life style speed and due to the fact that the classical town hall newspaper is published monthly or, in a better case, every two weeks, the newspaper cannot possibly provide any offensive and up-to-date informative service to its citizens. In the context of new media potential, and owing to the requirements to make municipalities and towns better informed, the given article outlines the possibilities of publishing the town hall newspaper more flexibly and effectively (eg. by publishing simple newsletters), or of informing citizens about activities and service of a town hall in a more „up-to-date“ way, as well as it outlines the possibilities of using modern electronic media. This specialized article is based on several-year analyses of town hall periodicals of various regional levels and it is compared with a number of specialized sources dealing with development of the 21st century media.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:30