KUPEC, Václav. Audit of a Buyer’s Selective Attention in the Online Environment. In PETRANOVÁ, D., L. ČÁBYOVÁ a Z. BEZÁKOVÁ. MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. 1. vyd. Trnava: UCM v Trnave. s. 126-135. ISBN 978-80-8105-918-6. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Audit of a Buyer’s Selective Attention in the Online Environment
Název česky Audit selektivní pozornosti kupujícího v online prostředí
Autoři KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Trnava, MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. od s. 126-135, 10 s. 2017.
Nakladatel UCM v Trnave
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW II. část sborníku
Kód RIV RIV/04274644:_____/17:#0000433
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-8105-918-6
ISSN 1339-5726
UT WoS 000461539700012
Klíčová slova česky Audit; Generace Z; Komunikace; Management; Marketing; Pozornost.
Klíčová slova anglicky Audit; Attention; Generation Z; Communication; Management; Marketing.
Štítky AR 2017-2018, cervenec_2019_o, RIV_2020, xD1_překvalifikování, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 9. 4. 2020 13:44.
Anotace
Human attention and selective approaches to communication sharing vary depending on the development of society, science and technology. This is especially the case in a fast online environment, especially in marketing communication between the seller and the buyer. According to the current state of knowledge, the seller only has a limited time to reach out to the buyer and it is therefore desirable for the seller to retain the buyer's full attention. The purpose of the contribution is therefore to audit the selective buyer’s attention in an online environment that verifies whether the attention of one recipient divides multiple senders of marketing communication. It can hypothetically be assumed that the buyer’s attention can be divided if today's buyers are exposed to online communication from multiple sellers at once. The proposed audit thus verifies the distribution of marketing content to recipients who are exposed to several marketing contents at the same time. The task was performed by audit testing of the Generation Z sample, which is currently most mobile in the online environment. The test results, however, do not confirm the constructed hypothesis, since there is no selective focus among respondents who are exposed to several marketing contents at the same time, which can be used to further determine marketing strategies.
Anotace česky
Lidská pozornost a selektivní přístupy ke komunikačnímu sdílení se mění v závislosti na vývoji společnosti, vědy a techniky. K tomu dnes dochází především v rychlém online prostředí, zejména v marketingové komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím. Podle současného stavu poznání má totiž prodávající pouze omezený čas k oslovení kupujícího a je tedy žádoucí, aby prodávající udržel plnou pozornost kupujícího. Cílem příspěvku je proto audit selektivní pozornosti kupujícího v online prostředí, který ověřuje, zda pozornost jednoho příjemce rozděluje více odesílatelů marketingové komunikace. Lze totiž hypoteticky předpokládat, že pozornost kupujícího může být rozdělena, pokud je dnešní kupující vystaven online komunikaci od více prodávajících najednou. Navržený audit tak ověřuje dělení pozornosti marketingovému obsahu u příjemců, kteří jsou vystaveni několika marketingovým obsahům současně. Ke zpracování celého úkolu je přistupováno auditním testováním vzorku Generace Z, která se aktuálně pohybuje v online prostředí nejvíce. Výsledky testování však nepotvrzují zkonstruovanou hypotézu, protože u respondentů, kteří jsou vystaveni několika marketingovým obsahům najednou, nedochází k dělení selektivní pozornosti, což lze využít při dalším stanovování marketingových strategií.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:47