KUPEC, Václav. Audit of a Buyer’s Selective Attention in the Online Environment. In PETRANOVÁ, D., L. ČÁBYOVÁ a Z. BEZÁKOVÁ. MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. 1st ed. Trnava: UCM v Trnave. p. 126-135. ISBN 978-80-8105-918-6. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Audit of a Buyer’s Selective Attention in the Online Environment
Name in Czech Audit selektivní pozornosti kupujícího v online prostředí
Authors KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Trnava, MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. p. 126-135, 10 pp. 2017.
Publisher UCM v Trnave
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW II. část sborníku
RIV identification code RIV/04274644:_____/17:#0000433
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-8105-918-6
ISSN 1339-5726
UT WoS 000461539700012
Keywords (in Czech) Audit; Generace Z; Komunikace; Management; Marketing; Pozornost.
Keywords in English Audit; Attention; Generation Z; Communication; Management; Marketing.
Tags AR 2017-2018, cervenec_2019_o, RIV_2020, xD1_překvalifikování, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 9/4/2020 13:44.
Abstract
Human attention and selective approaches to communication sharing vary depending on the development of society, science and technology. This is especially the case in a fast online environment, especially in marketing communication between the seller and the buyer. According to the current state of knowledge, the seller only has a limited time to reach out to the buyer and it is therefore desirable for the seller to retain the buyer's full attention. The purpose of the contribution is therefore to audit the selective buyer’s attention in an online environment that verifies whether the attention of one recipient divides multiple senders of marketing communication. It can hypothetically be assumed that the buyer’s attention can be divided if today's buyers are exposed to online communication from multiple sellers at once. The proposed audit thus verifies the distribution of marketing content to recipients who are exposed to several marketing contents at the same time. The task was performed by audit testing of the Generation Z sample, which is currently most mobile in the online environment. The test results, however, do not confirm the constructed hypothesis, since there is no selective focus among respondents who are exposed to several marketing contents at the same time, which can be used to further determine marketing strategies.
Abstract (in Czech)
Lidská pozornost a selektivní přístupy ke komunikačnímu sdílení se mění v závislosti na vývoji společnosti, vědy a techniky. K tomu dnes dochází především v rychlém online prostředí, zejména v marketingové komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím. Podle současného stavu poznání má totiž prodávající pouze omezený čas k oslovení kupujícího a je tedy žádoucí, aby prodávající udržel plnou pozornost kupujícího. Cílem příspěvku je proto audit selektivní pozornosti kupujícího v online prostředí, který ověřuje, zda pozornost jednoho příjemce rozděluje více odesílatelů marketingové komunikace. Lze totiž hypoteticky předpokládat, že pozornost kupujícího může být rozdělena, pokud je dnešní kupující vystaven online komunikaci od více prodávajících najednou. Navržený audit tak ověřuje dělení pozornosti marketingovému obsahu u příjemců, kteří jsou vystaveni několika marketingovým obsahům současně. Ke zpracování celého úkolu je přistupováno auditním testováním vzorku Generace Z, která se aktuálně pohybuje v online prostředí nejvíce. Výsledky testování však nepotvrzují zkonstruovanou hypotézu, protože u respondentů, kteří jsou vystaveni několika marketingovým obsahům najednou, nedochází k dělení selektivní pozornosti, což lze využít při dalším stanovování marketingových strategií.
PrintDisplayed: 18/4/2024 15:49