2017
Marketing Information and its Impact on Generation Z.
KUPEC, VáclavZákladní údaje
Originální název
Marketing Information and its Impact on Generation Z.
Název česky
Marketingové informace a jejich vliv na Generaci Z.
Autoři
KUPEC, Václav
Vydání
Trnava, MEGATRENDS AND MEDIA: Media Future. od s. 264-278, 356 s. 2017
Nakladatel
UCM v Trnave
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-8105-861-5
ISSN
Klíčová slova česky
Generace Z; Informace; Komunikace; Management; Marketing.
Klíčová slova anglicky
Communication; Generation Z; Information; Management; Marketing.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 7. 2018 06:16, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
V originále
The marketing mosaic consists of many unique pieces that make a perfectly compact whole provided they are placed together carefully. However, at present it is not easy to put together the mosaic so that it bears appropriate marketing information. This is particularly true for Generation Z, whose communication oscillates between live and digital environments, which also correlates with their specific perception of information. The aim of the presented study is, therefore, to define Generation Z’s relationship to marketing information depending on the source of the information. The methods used in the project include marketing research, calculation of results and final presentation using descriptive statistics on a sample of the abovementioned demographic group. Consequently, the conclusion deals with verification of the hypothesis which assumes that Generation Z is resistant to information coming from traditional channels. In this way, company management can use the findings for more efficient marketing communication and innovative approach to target segments.
Česky
Mozaika marketingu se skládá z mnoha unikátních dílků, které jsou-li pečlivě poskládané, tvoří dokonale kompaktní celek. V současné době ale není lehké sestavit tuto mozaiku tak, aby nesla adekvátní marketingové informace. Uvedená myšlenka se týká zejména Generace Z, jejíž komunikace osciluje mezi žitým a digitálním prostředím, což koreluje se specifickým vnímáním informací. Cílem předkládaného příspěvku je proto určení vztahu Generace Z k marketingovým informacím v závislosti na původu informací. Ke zpracování celého projektu dochází metodou marketingového výzkumu, dopočítáním výsledků a výslednou prezentací popisnou statistikou na vzorku zmiňované demografické skupiny. Závěry se následně týkají ověření hypotézy o rezistenci Generace Z vůči tradičně vysílaným informacím. Podnikový management tak může nalezená zjištění využít pro efektivnější marketingovou komunikaci a inovativní oslovení cílových segmentů.