KUPEC, Václav. Marketing Information and its Impact on Generation Z. In PETRANOVÁ, D. a S. MAGÁL. MEGATRENDS AND MEDIA: Media Future. Trnava: UCM v Trnave, 2017, p. 264-278, 356 pp. ISBN 978-80-8105-861-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing Information and its Impact on Generation Z.
Name in Czech Marketingové informace a jejich vliv na Generaci Z.
Authors KUPEC, Václav.
Edition Trnava, MEGATRENDS AND MEDIA: Media Future. p. 264-278, 356 pp. 2017.
Publisher UCM v Trnave
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-8105-861-5
ISSN 2453-6474
Keywords (in Czech) Generace Z; Informace; Komunikace; Management; Marketing.
Keywords in English Communication; Generation Z; Information; Management; Marketing.
Tags nehodnoceno_afiliace_není_k_VŠFS
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D., učo 26362. Changed: 15/7/2018 06:16.
Abstract
The marketing mosaic consists of many unique pieces that make a perfectly compact whole provided they are placed together carefully. However, at present it is not easy to put together the mosaic so that it bears appropriate marketing information. This is particularly true for Generation Z, whose communication oscillates between live and digital environments, which also correlates with their specific perception of information. The aim of the presented study is, therefore, to define Generation Z’s relationship to marketing information depending on the source of the information. The methods used in the project include marketing research, calculation of results and final presentation using descriptive statistics on a sample of the abovementioned demographic group. Consequently, the conclusion deals with verification of the hypothesis which assumes that Generation Z is resistant to information coming from traditional channels. In this way, company management can use the findings for more efficient marketing communication and innovative approach to target segments.
Abstract (in Czech)
Mozaika marketingu se skládá z mnoha unikátních dílků, které jsou-li pečlivě poskládané, tvoří dokonale kompaktní celek. V současné době ale není lehké sestavit tuto mozaiku tak, aby nesla adekvátní marketingové informace. Uvedená myšlenka se týká zejména Generace Z, jejíž komunikace osciluje mezi žitým a digitálním prostředím, což koreluje se specifickým vnímáním informací. Cílem předkládaného příspěvku je proto určení vztahu Generace Z k marketingovým informacím v závislosti na původu informací. Ke zpracování celého projektu dochází metodou marketingového výzkumu, dopočítáním výsledků a výslednou prezentací popisnou statistikou na vzorku zmiňované demografické skupiny. Závěry se následně týkají ověření hypotézy o rezistenci Generace Z vůči tradičně vysílaným informacím. Podnikový management tak může nalezená zjištění využít pro efektivnější marketingovou komunikaci a inovativní oslovení cílových segmentů.
PrintDisplayed: 5/5/2024 00:31