D 2017

Marketing Information and its Impact on Generation Z.

KUPEC, Václav

Základní údaje

Originální název

Marketing Information and its Impact on Generation Z.

Název česky

Marketingové informace a jejich vliv na Generaci Z.

Autoři

KUPEC, Václav

Vydání

Trnava, MEGATRENDS AND MEDIA: Media Future. od s. 264-278, 356 s. 2017

Nakladatel

UCM v Trnave

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-8105-861-5

ISSN

Klíčová slova česky

Generace Z; Informace; Komunikace; Management; Marketing.

Klíčová slova anglicky

Communication; Generation Z; Information; Management; Marketing.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 7. 2018 06:16, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Anotace

V originále

The marketing mosaic consists of many unique pieces that make a perfectly compact whole provided they are placed together carefully. However, at present it is not easy to put together the mosaic so that it bears appropriate marketing information. This is particularly true for Generation Z, whose communication oscillates between live and digital environments, which also correlates with their specific perception of information. The aim of the presented study is, therefore, to define Generation Z’s relationship to marketing information depending on the source of the information. The methods used in the project include marketing research, calculation of results and final presentation using descriptive statistics on a sample of the abovementioned demographic group. Consequently, the conclusion deals with verification of the hypothesis which assumes that Generation Z is resistant to information coming from traditional channels. In this way, company management can use the findings for more efficient marketing communication and innovative approach to target segments.

Česky

Mozaika marketingu se skládá z mnoha unikátních dílků, které jsou-li pečlivě poskládané, tvoří dokonale kompaktní celek. V současné době ale není lehké sestavit tuto mozaiku tak, aby nesla adekvátní marketingové informace. Uvedená myšlenka se týká zejména Generace Z, jejíž komunikace osciluje mezi žitým a digitálním prostředím, což koreluje se specifickým vnímáním informací. Cílem předkládaného příspěvku je proto určení vztahu Generace Z k marketingovým informacím v závislosti na původu informací. Ke zpracování celého projektu dochází metodou marketingového výzkumu, dopočítáním výsledků a výslednou prezentací popisnou statistikou na vzorku zmiňované demografické skupiny. Závěry se následně týkají ověření hypotézy o rezistenci Generace Z vůči tradičně vysílaným informacím. Podnikový management tak může nalezená zjištění využít pro efektivnější marketingovou komunikaci a inovativní oslovení cílových segmentů.