TICHÝ, Jaromír, Pavel ROSENLACHER a Barbora SLAVÍKOVÁ. Creating of effective product photography from perspective of neuromarketing. Economics Management Innovation. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, roč. 10, 2/2018, s. 16-26. ISSN 1804-1299. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creating of effective product photography from perspective of neuromarketing
Autoři TICHÝ, Jaromír (203 Česká republika, domácí), Pavel ROSENLACHER (203 Česká republika, garant, domácí) a Barbora SLAVÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Economics Management Innovation, Olomouc, Moravská vysoká škola Olomouc, 2018, 1804-1299.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/18:#0000372
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Marketing, neuromarketing, efektivita, fotografie, eye tracking, marketingová komunikace
Klíčová slova anglicky Marketing; neuromarketing; effective; photography; eye tracking; marketing communication
Štítky AR 2018-2019, RIV_2019, xJ4
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 16. 5. 2019 12:06.
Anotace
Using neuromarketing in marketing communication can increase its effectiveness in communicating with the customer. By neuromarketing, we try to ascertain as much as possible how the brain works in the process of buying and we try to make marketing activities more effective. The paper focuses on the area of neuromarketing research, especially on the application of the Eye Tracking research method. The aim of the paper is to find the most effective composition of photography by comparing the created photos from the area of jewelry in several different modifications. The photos were tested using the Eye Tracking method and further verbally evaluated by respondents using a questionnaire survey. The output of the testing are so-called "heat maps", which show where the respondents focused their view the most, what attracted their attention, whether the advertising message was successful and where its deaf places were located. The survey shows that the stylization of product photos is very important when presenting the product.
Anotace česky
Využití neuromarketingu v marketingové komunikaci může zvýšit jeho efektivitu při komunikaci se zákazníkem. Neuromarketingem se snažíme co nejvíce zjistit, jak mozek pracuje při nákupu a snažíme se zefektivnit marketingové aktivity. Příspěvek se zaměřuje na oblast neuromarketingového výzkumu, zejména na aplikaci výzkumné metody Eye Tracking. Cílem práce je nalézt nejefektivnější kompozici fotografie porovnáním vytvořených fotografií z oblasti šperků v několika různých modifikacích. Fotografie byly testovány metodou Eye Tracking a dále verbálně hodnoceny respondenty pomocí dotazníkového šetření. Výstupem testování jsou tzv. „Tepelné mapy“, které ukazují, kam nejvíce respondenti zaměřili svůj pohled, co přitahovalo jejich pozornost, zda reklamní sdělení bylo úspěšné a kde byla umístěna jeho neslyšící místa. Průzkum ukazuje, že stylizace fotografií výrobků je velmi důležitá při prezentaci produktu.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 21:11