2018
I Slovenské rodinné firmy prochází generační obměnou
PETRŮ, NaděždaZákladní údaje
Originální název
I Slovenské rodinné firmy prochází generační obměnou
Název česky
I Slovenské rodinné firmy prochází generační obměnou
Název anglicky
Even Slovak family businesses are undergoing generational renewal
Autoři
PETRŮ, Naděžda
Vydání
1. vyd. Praha, Trade News, od s. 42-43, 2 s. 2018
Nakladatel
ANTECOM, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISSN
Klíčová slova česky
rodinné firmy, Slovensko, generační obměna
Klíčová slova anglicky
family businesses, Slovakia, generational change
Změněno: 20. 11. 2018 08:53, doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
V originále
Na Slovensku tvoří 99,9 % ze všech podnikatelských subjektů malé nebo střední podniky, podle odhadu Slovak Business Agency je počet rodinných podniků na úrovni 60 - 80 % z nich. Majitelé slovenských rodinných podniků ze 63 % predikují svoji budoucnost jako pozitivní, zaměstnanost zvyšuje 23 % rodinných firem, udržení zaměstnanosti předpokládá 56 % a snížení počtu zaměstnanců odhaduje 21 % majitelů rodinných firem. Svoje zahraniční aktivity zvýšilo 19 % rodinných podniků, udrželo 28 % rodinných podniků. Ty ostatní pracují na zvýšení své připravenosti na mezinárodní konkurenci či obměně technologií a dlouhodobé přípravě na vstup na zahraniční trhy. 31 % představitelů rodinných firem trápí „boj o talenty“ a nedostatek kvalifikované pracovní síly. 30 % se obává zvyšování nákladů na lidské zdroje, 19 % se obává zvyšování daňového zatížení
Anglicky
In Slovakia, 99.9% of all business entities are small or medium-sized enterprises, according to the estimate of Slovak Business Agency, the number of family businesses is 60-80%. Owners of Slovak family businesses out of 63% predict their future as positive, employers increase 23% of family businesses, 56% retain employment, and 21% of family business owners are estimated to reduce the number of employees. 19% of family businesses increased their foreign activities, holding 28% of family businesses. The others are working to increase their readiness for international competition or technology change and long-term preparation for entry to foreign markets. 31% of family business representatives are struggling with the "fight for talent" and lack of qualified workforce. 30% are worried about rising human resource costs, 19% are worried about raising tax burdens