ULRYCHOVÁ, Eva and Diana BÍLKOVÁ. Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration. In Tomáš Löster, Tomáš Pavelka. 12th International Days of Statistics and Economics. Slaný: MELANDRIUM, 2018, p. 1815-1822. ISBN 978-80-87990-14-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
Name in Czech Genderová analýza výsledků zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní
Authors ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Diana BÍLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Slaný, 12th International Days of Statistics and Economics, p. 1815-1822, 8 pp. 2018.
Publisher MELANDRIUM
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/18:#0000402
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-87990-14-8
UT WoS 000455809400180
Keywords (in Czech) matematika, zkouška, známka, genderová analýza
Keywords in English mathematics; exam; mark; gender analysis
Tags AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2019, WOS, xD1
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 8/3/2019 09:41.
Abstract
A student's success in an examination at a university may depend on various factors. It is debatable whether student's gender may be one of them. As far as mathematics is concerned, the tendency to accept gender stereotypes in favor of males may appear. The aim of this paper is to analyze the results of the mathematics exam at the University of Finance and Administration in Prague, especially from the students' gender point of view. Two groups of students are included in the research – students who passed the mathematics exam in the academic year 2015/2016 and students who passed the exam in the academic year 2016/2017. For each of these years,the ratios of individual marks obtained by males and by females are compared and the conclusion is made: there are no substantial differences between the results of males and females in the tested groups.
Abstract (in Czech)
Výsledek zkoušky na vysoké škole může záviset na různých faktorech. Je diskutabilní, zda jedním z nich může být pohlaví studentů. Pokud jde o matematiku, bývají přijímány genderové stereotypy ve prospěch mužů. Cílem článku je analyzovat výsledky zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze, spec. z hlediska genderu studentů. Jsou zkoumány dvě skupiny studentů - těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2015/2016 a těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2016/2017. V každém z těchto akademických roků jsou porovnány známky studentů a studentek, a je učiněn záver: mezi výsledky studentů a studentek nejsou podstatné rozdíly.
PrintDisplayed: 1/5/2024 13:54