PETRŮ, Naděžda a Andrea TOMÁŠKOVÁ. EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE. Trendy v podnikání - Business Trends, Vědecký časopis Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni. Plzeň: Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni, 2018, roč. 8/2018, 4/8, s. 28-41. ISSN 1805-0603. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24132/jbt.2018.8.4.28_41.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE
Název česky EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE
Název anglicky EXPORT OF FAMILY COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC AS THE STEP OF THEIR FURTHER CONTINUATION AND DEVELOPMENT
Autoři PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí) a Andrea TOMÁŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Trendy v podnikání - Business Trends, Vědecký časopis Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni, Plzeň, Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni, 2018, 1805-0603.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/18:#0000411
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.24132/jbt.2018.8.4.28_41
Klíčová slova česky rodinná firma, Česká republika, export, konkurenceschopnost, devizové intervence
Klíčová slova anglicky family company; Czech Republic; export; competitiveness; foreign exchange intervention; joint stock company; limited liability company.
Štítky AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2019, xJ4
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 18. 4. 2019 10:37.
Anotace
Stále sílící konkurence nutí firmy hledat nová odbytiště pro své produkty. Jednou z možností, jak proniknout na nová teritoria je export. Autorky zvolily export rodinných firem jako možný krok jejich budoucího rozvoje. Cílem bylo vyhodnotit exportní aktivity rodinných společností dle jejich právní formy. Dalším cílem bylo využití měnového kurzu v období před, v průběhu a po devizových intervencích, jako indikátoru konkurenceschopnosti českých (rodinných) firem. Příspěvek je zpracován na základě obecných vědeckých metod, zejména metodou kompilace odborných textů, primárním kvantitativním a kvalitativním výzkumem, metodou časových řad, dedukcí a zobecněním. Výsledky této studie potvrdily předpoklad, že české firmy exportují, jsou konkurenceschopné na světových trzích. Ve větší míře exportují společnosti právní formou a..s. a s.r.o.
Anotace anglicky
The ever-increasing competition forces companies to look for new outlets for their products. One way to break into new territories is to export. The authors chose the topic of exporting family businesses as a possible step in their future development. The aim was to compare the export activities of family companies according to their legal form. Another objective was to evaluate the effect of the exchange rate in the period before, during and after foreign exchange interventions on foreign activities. The contribution is based on general scientific methods, especially the method of compilation of specialized texts, primary quantitative and qualitative research, time series, deduction and generalization. The outputs are measured by classical statistical methods, Pearson's correlation coefficient, Crombach's alpha. The results of this study confirmed the assumption that even small and medium-sized Czech family businesses use export activities for their development. To a greater extent, companies export legal forms to joint stock companies and limited liability companies compared to self-employed.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 17:20