J 2018

Requirements for applicants for the position of “product manager” in the USA

NĚMEC, Otakar a Zuzana WROBLOWSKÁ

Základní údaje

Originální název

Requirements for applicants for the position of “product manager” in the USA

Název česky

Požadavky na zájemce o pozici „manažer produktu” v USA

Autoři

NĚMEC, Otakar (203 Česká republika, garant, domácí) a Zuzana WROBLOWSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Acta VŠFS, Prague, Vysoká škola finanční a správní, a. s. 2018, 1802-792X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000424

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

manažer značky kompetence, lidský kapitál, znalosti, manažer produktu, nábor

Klíčová slova anglicky

brand manager; competence; human capital; knowledge; product manager; recruitment

Štítky

Změněno: 24. 4. 2019 07:45, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

The aim of the article is to present the partial results of a research project, the long-term goal of which is to collect and analyse information on the requirements for candidates for the positions of product manager and brand manager. To meet the research goal, Bernard Berelson’s content analysis method was used, enabling the research to use advertisements on the Monster.com career portal to collect information about American advertisers’ requirements. Analysis of requirements for work experience, technical knowledge and skills of candidates for product manager positions has confi rmed that US business practice favours workers with specifi c knowledge who meet the requirements for a knowledge worker. The unexpected result was the fi nding that the groups of technical competence as well as the required practice and work experience for product managers and brand managers in the US had statistically signifi cant diff erences. Recommendations for addressing and obtaining product managers to leverage product managers as an important source of human capital and to retain a leading role in creating competitive advantage in the fourth era of industry conclude the discussion of the results.

Česky

Cílem článku je představit částečné výsledky výzkumného projektu, jehož dlouhodobým cílem je shromažďovat a analyzovat informace o požadavcích na kandidáty na pozici manažera produktu a manažera značky. Aby bylo možné splnit cíl výzkumu, byla použita metoda analýzy obsahu Bernarda Berelsona, která umožnila využít reklamy na kariérním portálu Monster.com pro shromažďování informací o požadavcích amerických inzerentů. Analýza požadavků na pracovní zkušenosti, technické znalosti a dovednosti kandidátů na pozici manažera produktu potvrdila, že obchodní praxe USA upřednostňuje pracovníky se specifi ckými znalostmi, kteří splňují požadavky znalostního pracovníka. Neočekávaným výsledkem bylo zjištění, že skupiny technických kompetencí, jakož i požadovaná praxe a pracovní zkušenosti manažerů produktů a manažerů značek v USA měly statisticky významné rozdíly. Doporučení pro oslovení a získávání manažerů produktů, které by vedly k tomu, že manažeři produktů jsou důležitým zdrojem lidského kapitálu a udržení 126 ACTA VŠFS, 2/2018, vol. 12, www.vsfs.cz/acta si vedoucí úlohu při vytváření konkurenční výhody ve čtvrté éře průmyslu, uzavírá diskusi o výsledcích.