HRONOVÁ, Štěpánka. Customization of EFL Materials. In Beseda J., Rohlíková L. DisCo 2018: Overcoming the Challenges and the Barriers in Open Education - 13th conference reader. 1. vyd. Prague: Centre for Higher Education Studies. s. 385-394. ISBN 978-80-86302-83-6. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Customization of EFL Materials
Název česky Uzpůsobování EFL materiálů
Autoři HRONOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Prague, DisCo 2018: Overcoming the Challenges and the Barriers in Open Education - 13th conference reader, od s. 385-394, 10 s. 2018.
Nakladatel Centre for Higher Education Studies
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Celý sborník
Kód RIV RIV/04274644:_____/18:#0000468
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-86302-83-6
UT WoS 000475841400036
Klíčová slova česky Uzpůsobení/kastomizace; Vzdělávání; Angličtina jako cizí jazyk (EFL); Učební a studijní materiály; Technologie
Klíčová slova anglicky Customization; Education; English as a Foreign Language (EFL); Teaching and learning materials; Technologies
Štítky AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2020, unor_2020_o, WOS, xD1_překvalifikování, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 8. 4. 2020 14:37.
Anotace
Being an educator and a language lecturer for about a quarter of a century, the author has come across a wide variety of styles, approaches, tools and platforms enhancing foreign language acquisition, English in particular. Achieving outstanding results is a challenging issue for EFL teachers all the more that technologies, materials, aids and even the content supporting EFL acquisition face obsolescence after certain period; their lifecycles inexorably come to their end. Apart from stimulating background and intrinsic and extrinsic motivations of students, customization of EFL materials can offer a partial solution to the problem. Here, educational concepts and goals may merge with theoretical marketing concepts. The objective of this paper is to identify, explore and evaluate the educational potentials of state-of-the-art methods of changing an English class into a more intellectually stimulating and more engaging place where students are willing to immerse into learning due to meaningful customization of EFL materials. Simultaneously, the necessary skills of teachers for successful customization of EFL materials are explored as well, especially in view of dynamic technological advances. The paper is complemented by the results of an exploratory probe focused on the university teachers and their current practice and experience in EFL materials' customization. In this survey, a special attention is given to customization of learning materials with the help of new technologies, especially mobile video and audio formats, communication platforms of social media, incorporation of mobile apps, and blogging/vlogging. It is the aim of the author to open a discussion on EFL customization methods and suggest professional sharing platforms varying from international conferences and seminars to information sharing platforms. A dynamic approach to EFL materials' customization represents a significant contribution aiming at boosting genuine interests of students in learning English while acquiring real life English language communication skills.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá potřebou vyučujících anglického jazyka neustále přizpůsobovat a aktualizovat výukové materiály. Článek je doplněn mezinárodní výzkumnou sondou mezi vyučujícími v evropských státech.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 10:29