a 2019

Factors impacting startup sustainability

PETRŮ, Naděžda a Miroslav PAVLÁK

Základní údaje

Originální název

Factors impacting startup sustainability

Název česky

Faktory ovlivňující udržitelnost startupů

Autoři

PETRŮ, Naděžda a Miroslav PAVLÁK

Vydání

Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2019), 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-8154-269-5

Klíčová slova česky

podnikání, zákazník, Česká republika, marketing management, startup, udržitelnost

Klíčová slova anglicky

business, customer, Czech Republic, marketing management, startup, sustainability
Změněno: 16. 6. 2019 12:42, doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Anotace

V originále

The startup ecosystem in the Czech Republic falls far below the level of the developed economies of its Western neighbours. The startup map of the Czech Republic shows 1717 continuously operating startups. And yet they have yet to receive priority attention in the academic realm. The primary goal of this article is to define the key factors of startup sustainability and to looks for dependencies between them. The secondary goal is to identify the weaknesses of the Czech startup environment. The scientific hypotheses formulated focus on demonstrating the dependencies of selected factors influencing the startup sustainability. These have been verified on the basis of evaluation of data obtained via primary qualitative and quantitative research. Its findings were compared with the data of secondary research and with the conclusions of the scientific studies of international authors. The data was processed using statistical apparat. Thanks to this research, the authors have identified in their conclusion factors of the remote, immediate, and interior environments that can influence startup sustainability. They have demonstrated a correlation between the level of strategic management and the quality of internal communications processes, between the capacities of startup management to manage relationships with customers (CRM) and to drive communications strategy, including brand support. In real practice, however, nine out of ten startups do not succeed. The reason is that their design fails to understand and address the needs of customers and lacks marketing and managed sales.

Česky

Startupový ekosystém v České republice je hluboko pod úrovní rozvinutých ekonomik západních sousedů. Spouštěcí mapa České republiky uvádí 1717 průběžně spouštěných startupů. A přesto se jim v akademické sféře zatím nedostává prioritní pozornosti. Hlavním cílem tohoto článku je definovat klíčové faktory udržitelnosti při spouštění a hledat závislosti mezi nimi. Sekundárním cílem je identifikovat slabé stránky českého startovacího prostředí. Vědecké hypotézy jsou zaměřeny na prokázání závislostí vybraných faktorů ovlivňujících udržitelnost při startu. Ty byly ověřeny na základě vyhodnocení dat získaných primárním kvalitativním a kvantitativním výzkumem. Jeho zjištění byla porovnána s údaji sekundárního výzkumu a závěry vědeckých studií mezinárodních autorů. Data byla zpracována statistickým aparátem. Díky tomuto výzkumu autoři identifikovali ve svých závěrech faktory vzdáleného, bezprostředního a vnitřního prostředí, které mohou ovlivnit udržitelnost při startu. Prokázali korelaci mezi úrovní strategického řízení a kvalitou interních komunikačních procesů, mezi schopnostmi managementu startupů řídit vztahy se zákazníky (CRM) a řídit komunikační strategii, včetně podpory značky. V reálné praxi však devět z deseti startupů neuspěje. Důvodem je, že jejich design nerozumí a neřeší potřeby zákazníků a postrádá marketing a řízený prodej.