KUPEC, Václav. First Step of Marketing Audit: Risk Analysis. In ČÁBYOVÁ, L., R. RYBANSKÝ a Z. BEZÁKOVÁ. MARKETING IDENTITY: Digital Mirrors – part I. 1st ed. Trnava: UCM v Trnave, 2018, p. 370-380. ISBN 978-80-8105-984-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name First Step of Marketing Audit: Risk Analysis
Name in Czech První krok marketingového auditu: Analýza rizik
Authors KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Trnava, MARKETING IDENTITY: Digital Mirrors – part I. p. 370-380, 11 pp. 2018.
Publisher UCM v Trnave
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW I. část sborníku
RIV identification code RIV/04274644:_____/18:#0000486
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-8105-984-1
ISSN 1339-5726
UT WoS 000467818300036
Keywords (in Czech) Audit; Delphi; Management; Marketing; Riziko.
Keywords in English Audit; Delphi; Management; Marketing; Risk.
Tags AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2020, WOS, xD1
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 9/4/2020 13:42.
Abstract
Digital society, economic growth and scientific and technological processes result in the emergence of new marketing process risks. These risks need to be continually identified, analysed and researched to eliminate them, thus helping management in the smooth application of marketing processes. This can theoretically and practically be achieved by the modern concept of marketing audit or, more precisely, its first step, which is the risk analysis. The aim of the paper is therefore to analyse the risks and their detection in the marketing process. This is because it can hypothetically be assumed that marketing processes under the pressure of current economic development contain new risks that should be identified, selected and valued. To process such a research task, use is made of experimental application of risk analysis and Delphi method in selected participants of the marketing process. The analysis results then systematize the risks identified based on the specified scale, which can be considered as important data for strategic management and operational decisions of today’s businesses.
Abstract (in Czech)
Digitální společnost, ekonomický růst a vědecko-technické procesy se zrcadlí ve výskytu nových rizik marketingových procesů. Tato rizika je potřeba kontinuálně poznávat, analyzovat a zkoumat, aby bylo možné je eliminovat, a pomáhat tak managementu v hladké aplikaci marketingových procesů. K tomu může teoreticky i prakticky sloužit marketingový audit v moderním pojetí, respektive jeho první krok, kterým je analýza rizik. Cílem příspěvku je proto analýza rizik a jejich odhalení v marketingovém procesu MSE a rodinných firem. Lze totiž hypoteticky předpokládat, že marketingové procesy pod tlakem současného ekonomického vývoje obsahují nová rizika, která je vhodné identifikovat, selektovat a oceňovat. Ke zpracování takto zaměřeného výzkumného úkolu dochází experimentální aplikací analýzy rizik a Delphi metody u vybraných participantů marketingového procesu. Výsledky analyzování pak systematizují identifikovaná rizika na základě určené škály, což lze považovat za důležité podklady pro strategické řízení a operativní rozhodování dnešních podniků.
PrintDisplayed: 30/4/2024 23:27