KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost v profesionálním fotbale. In Marián Merica. Žiak, Pohyb, Edukácia, Vedecký sborník 2019 Scientific Proceedins 2019. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. s. 152-163. ISBN 978-80-223-4796-9. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Společenská odpovědnost v profesionálním fotbale
Název česky Společenská odpovědnost v profesionálním fotbale
Název anglicky CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN PROFESSIONAL FOOTBALL
Autoři KUNZ, Vilém.
Vydání Bratislava, Žiak, Pohyb, Edukácia, Vedecký sborník 2019 Scientific Proceedins 2019, od s. 152-163, 12 s. 2019.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-223-4796-9
Klíčová slova česky Společenská odpovědnost ve sportu, fotbal, FIFA, Fortuna liga, FK Teplice
Klíčová slova anglicky Corporate social responsibility in sport, football, FIFA, Fortuna league, FC Teplice
Štítky AR 2019-2020, unor_2020_o, xD2
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 11. 11. 2019 08:00.
Anotace
Účelem příspěvku je přiblížit situaci v uplatňování principů konceptu společenské odpovědnosti v profesionálním fotbale, přičemž se zaměřuje zejména na zjištění aktuální situace v této oblasti v českém fotbalovém prostředí. Jedním z cílů příspěvku je také poodhalit přístup k CSR na příkladu konkrétního klubu, FK Teplice, který patří mezi lídry v této oblasti v ČR. Autor v příspěvku kombinuje závěry sekundární analýzy dat, obsahové analýzy webových stránek a vlastního empirického šetření založeného na sérii polostrukutrovaných rozhovorů. Příspěvek ukazuje, že existují poměrně značné rozdíly v míře uplatňování principů CSR v řídící praxi klubů v nejvýznamnějších evropských ligových soutěžích (Anglie, Německo) a v české fotbalové lize. Dosažená zjištění mohou být nejen cennou reflexí k zamyšlení se nad dalším směřováním CSR inciativ v českém fotbalovém prostředí.
Anotace anglicky
The goal of the paper is to outline the application process of the corporate social responsibility (CSR) principles in professional football while focusing on detecting the current situation in this area in the Czech football environment. One aim of the paper is to reveal an attitude towards CSR based on an example of a particular club, FC Teplice, which belongs among the leaders in this area in the Czech Republic. The author combines the conclusions of secondary data analysis, content analysis of web pages and his own empirical survey based on a series of semistructured interviews. The paper further reveals significant differences in the level of CSR principles application in the management practices of clubs in the most important European league competitions (England, Germany) and in the Czech football league as well. The achieved findings can serve as a valuable reflection of the future direction of CSR initiatives in the Czech football environment.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 13:31