2004
K součaným problémů výkladu účetnictví
KUBÍČKOVÁ, DanaZákladní údaje
Originální název
K součaným problémů výkladu účetnictví
Název česky
K součaným problémů výkladu účetnictví
Název anglicky
Contemporary Problems of Accounting Education
Autoři
KUBÍČKOVÁ, Dana
Vydání
Praha, Sborník konference SVŠES Praha, od s. 43-47, 5 s. 2004
Nakladatel
SVŠES
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50205 Accounting
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
80-86744-10-8
Klíčová slova česky
Mezinárodní účetní standardy, Výuka účetnictví, České účetní standardy
Klíčová slova anglicky
nternational accounting standards, Accounting education, Czech accounting standards
Štítky
Změněno: 6. 4. 2020 10:13, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Změny, k nimž dochází v účetnictví, jsou obvykle charakterizovány jako snižování přísné centrální regulace účetnictví a růst samostatnosti účtujících jednotek při řešení účetní situací. Jako hlavní projev této tendence je uváděna směrná účtová osnova a požadavek jejího dopracování do účtového rozvrhu dle podmínek účetní jednotky, zrušení stanovených postupů účtování a mnohé další. Tento fakt přináší nové podmínky a otázky do výkladu účetnictví na všech typech a úrovních škol: jak přistupovat k výkladu účetnictví, co z problematiky účtování učit, jak vykládat účetní řešení jednotlivých oblastí. Nad těmito a dalšími otázkami se zamýšlím ve svém příspěvku.
Anglicky
hanges in accounting are typically characterized as reducing strict central accounting regulation and increasing the autonomy of accounting entities in dealing with accounting situations. The main manifestation of this trend is the indicative chart of accounts and the requirement for its completion in the accounting schedule according to the conditions of the entity, the abolition of established accounting procedures and many others. This fact brings new conditions and questions to the interpretation of accounting at all types and levels of schools: how to approach the interpretation of accounting, what to teach in accounting issues, how to interpret accounting solutions of individual areas. These and other issues are discussed in my paper.