D 2019

Video in Formal and Informal Learning Programmes

HRONOVÁ, Štěpánka a Ladislava KNIHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Video in Formal and Informal Learning Programmes

Název česky

Video v programech formálního a neformálního vzdělávání

Autoři

HRONOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, domácí) a Ladislava KNIHOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Prague, E-learning: Unlocking the Gate to Education around the Globe: 14th conference reader, od s. 26-37, 12 s. 2019

Nakladatel

Center for Higher Education Studies

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/19:#0000853

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-86302-85-0

UT WoS

000588063400002

Klíčová slova česky

Digitální studující; firemní vzdělávání; odborná angličtina pro specifické účely; multimédia; terciární vzdělávání; studium s využitím videa

Klíčová slova anglicky

Digital learner; Corporate education; ESP - English for Specific Purposes; Multimedia; Tertiary Education; Video learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 2. 2023 07:56, Mgr. Jitka Štruncová

Anotace

V originále

Digital generation is typically represented by people who are constantly immersed in virtual environments which encourage them to perform numerous types of interactions. This is a close parallel to a simple premise that digital learners of today expect the same from schools, their teachers and learning environments – and also from their employers. Therefore, it is not surprising that multimedia in teaching English for Specific Purposes has become widely used. Corporate education design is changing in a dramatic way. The objective of this paper is to examine, analyse and critically evaluate the impact of new technologies on the changing landscape of instructional design methods currently used both in the world of tertiary education and corporate education. Also in the corporate world, current data on the implementation of the video format into the design of corporate learning materials has been collected, curated and interpreted. It is in the vested interests of the authors to bridge these two worlds and emphasize the importance of video learning as a method of instruction thank to which learning can become not only relevant and engaging but also useful and fun. In order to reach the objectives of this paper, the authors have brought selected results from two research projects: a multi-country survey designed as an empirical probe focused on the current preferred ways of using video formats and other multimedia in teaching English for specific purposes and an empirical probe of Czech Top 100 companies bringing an insight into the use of video formats in corporate education in the Czech Republic. Though a multi-country survey might represent a challenge, its implementation represents an important step towards the internationalization character of the study.

Česky

Digitální generaci obvykle představují lidé, kteří jsou neustále ponořeni do různorodého virtuálního prostředí, které je vybízí k provádění četných typů interakcí. Je možné v tom spatřit velmi úzkou paralelu s jednoduchým předpokladem, že dnešní digitální studenti očekávají totéž od škol, jejich učitelů a výukového prostředí, a také od svých zaměstnavatelů. Není proto překvapivé, že se multimédia široce využívají ve výuce odborné angličtiny pro specifické účely. Design podnikového vzdělávání se dramaticky mění. Cílem této práce je prozkoumat, analyzovat a kriticky posoudit dopad nových technologií na měnící se tvorbu metod výukového designu, které se v současnosti používají ve světě terciárního vzdělávání a firemního vzdělávání. Data a aktuální údaje o implementaci video formátu do podnikových výukových materiálů byla získána, uspořádána a interpretována pro účely této studie. Prioritním zájmem autorek je propojit oba tyto světy a zdůraznit význam výuky s využitím videa jako metody, díky níž se učení může stát nejen relevantním a poutavým, ale také užitečným a zábavným. Za účelem dosažení cílů této práce předkládají autorky vybrané výsledky ze dvou výzkumných projektů: nadnárodní průzkum provedený jako empirická sonda zaměřená na současné preferované způsoby využití video formátů a dalších multimédií ve výuce angličtiny pro konkrétní účely a empirická sonda společností Czech Top 100, která umožňuje nahlédnout do používání video formátů v podnikovém vzdělávání v České republice. Ačkoli výše uvedený průzkum zahrnující větší počet zemí je určitou výzvu, jeho realizace představuje důležitý krok směrem ke naplnění požadavku na internacionalizaci studie tohoto typu.