KNIHOVÁ, Ladislava. Empowering Customers through Education-based Videos in E-commerce. Marketing Science and Inspiration. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2020, vol. 2020, No 2, p. 17-27, 10 pp. ISSN 1338-7944.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Empowering Customers through Education-based Videos in E-commerce
Name in Czech Posílení postavení zákazníků prostřednictvím vzdělávacího videa v prostředí e-komerce
Authors KNIHOVÁ, Ladislava.
Edition Marketing Science and Inspiration, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislavě, 2020, 1338-7944.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50901 Other social sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) Posílení postavení zákazníka, digitální obsahový marketing, obsah založený na vzdělávání, vysvětlující video, obsah nezaložený na vzdělávání, video marketing.
Keywords in English Customer empowerment; digital content marketing; education-based content; explainer video; non-education-based content; video marketing.
Tags AR 2020-2021, POZNÁMKA, xJ4
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 12/3/2021 10:23.
Abstract
Digital marketing is a fascinating discipline. It is getting matured before our eyes and surprises us every day as it is expanding fast into various sub-disciplines. Video marketing is one of them. The objective of this paper is to examine the different marketing functions of video promotion with a special focus on the e-commerce environment. There, it traditionally served customer education, focusing exclusively on products and their features. However, the current practice demonstrates that marketing managers have quickly realized the potentials of content marketing in general, and education-based content specifically. As a result, they started to prepare video sessions designed to educate their customers in the whole context of their products and brands, not just explaining a product and its features. While processing the data of prominent e-shops from the Czech Republic and Austria, examples of video sales promotion and branding in the e-commerce environment have been analysed both from the viewpoint of their content focus and added value to customers. The comparative analysis proved a much higher interest in video promotion of the Czech e-retailer than in the case of the Austrian counterpart. Managerial implications and proposals for further research have been suggested.
Abstract (in Czech)
Digitální marketing je fascinující disciplína. Dozrává nám před očima jako dobré víno a stále překvapuje inspirativními ukázkami implementace do marketingové praxe. Video marketing je toho příkladem. Cílem této studie je prozkoumat a kriticky zhodnotit marketingové funkce video propagace se zvláštním zřetelem na prostředí elektronického obchodování. Video formát již dříve tradičně sloužil pro účely vzdělávání zákazníků, avšak zaměřoval se převážně na produkty a jejich vlastnosti. Současná praxe však ukazuje, že marketingoví manažeři si rychle uvědomili potenciál obsahového marketingu celkově, a konkrétně pak i potenciál vyplývající z obsahu zaměřeného na vzdělávání zákazníků. Výsledkem bylo, že firmy začaly sdílet videonahrávky s cílem vzdělávat své zákazníky v celém kontextu nabízených produktů a značek. Při zpracování dat významných e-shopů z ČR a Rakouska byly analyzovány příklady podpory prodeje a brandingu pomocí videí, a to jak z hlediska jejich obsahového zaměření, tak i z hlediska přidané hodnoty pro zákazníky. Komparativní analýza prokázala signifikantně větší zájem českého e-shopu Alza o video marketing, než je tomu v případě rakouského e-shopu Universal Versand. V závěru příspěvku jsou formulovány manažerské implikace i náměty na zaměření dalšího výzkumu.
PrintDisplayed: 27/4/2024 17:55