KNIHOVÁ, Ladislava. Education-Based Content Marketing “in White and Black”. Online. In Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák (eds.). Marketing Identity COVID-2.0. 1. vyd. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius, 2020, p. 256-270, 13 pp. ISBN 978-80-572-0107-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Education-Based Content Marketing “in White and Black”
Name in Czech Edukační obsahový marketing "bílé na černém"
Authors KNIHOVÁ, Ladislava.
Edition 1. vyd. Trnava, Marketing Identity COVID-2.0, p. 256-270, 13 pp. 2020.
Publisher Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50901 Other social sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-572-0107-6
ISSN 2729-7527
Keywords (in Czech) Edukační obsah, chování značky, digitální agilita značky, tón značky, analýza sentimentu dokumentu.
Keywords in English Education-based content. Brand behaviour. Brand digital agility. Brand tone of voice. Document-level sentiment analysis.
Tags AR 2020-2021, nehodnoceno_afiliace_není_k_VŠFS, POZNÁMKA
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 2/3/2021 10:13.
Abstract
The COVID-19 pandemic, accompanied by the outbreak of sensitive social issues, has changed everything. During the lockdown, digital communication channels have become a vital means of brands’ communication; sometimes, the only means of communication. We are witnessing many changes since brands are becoming more human, adjusting the brand tone of voice and content of their marketing messages. Some global brands are taking unprecedented steps and demonstrate high levels of creativity in nurturing their customers. Simultaneously with the humanization of the brands’ marketing activities, education-based content is starting to emerge in the core of marketing messages ever more frequently. The objective of this paper is to examine, analyse, and interpret the global brands’ digital agility during the first six months of the coronavirus pandemic. The literature review shows a significant gap. Therefore, this paper attempts to contribute to the research into brands’ behaviour in critical situations, presenting numerous examples and data obtained from the document-level sentiment analysis. The new chapter on branding has been written by life itself; this time, however, in white letters on black background.
Abstract (in Czech)
Pandemie COVID-19, doprovázená propuknutím citlivých sociálních problémů, změnial zcela vše. Během lockdownu se digitální komunikační kanály staly důležitým prostředkem komunikace značek; někdy pouze jediným komunikačním prostředkem. Aktuálně jsme svědky mnoha změn, neboť značky se stávají lidštějšími a upravují tón své komunikace a obsah svých marketingových sdělení. Některé globální značky podnikají nebývalé kroky a prokazují vysokou úroveň kreativity v péči o své zákazníky. Současně s humanizací marketingových aktivit značek se stále častěji začíná v jádru marketingových sdělení objevovat vzdělávací obsah. Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat, analyzovat a interpretovat digitální agilitu globálních značek během prvních šesti měsíců pandemie koronaviru COVID-19. Přehled literatury vykazuje v této oblasti poměrně významnou mezeru. I to je důvodem, proč se tento příspěvek pokouší přispět k výzkumu chování značek v kritických situacích a představuje řadu příkladů a aktuálních údajů získaných z analýzy sentimentu na úrovni dokumentu. Je možné konstatovat, že nová kapitola brandingu byla napsána samotným životem; tentokrát však bílými písmeny na černém pozadí.
PrintDisplayed: 27/4/2024 18:19