D 2021

Optimization of e-commerce distribution centre location

JÍLKOVÁ, Petra, Eva KOSTIKOV a Pavla KOŤÁTKOVÁ STRÁNSKÁ

Základní údaje

Originální název

Optimization of e-commerce distribution centre location

Autoři

JÍLKOVÁ, Petra (203 Česká republika, domácí), Eva KOSTIKOV (703 Slovensko, garant, domácí) a Pavla KOŤÁTKOVÁ STRÁNSKÁ (203 Česká republika)

Vydání

1st. Považská Bystrica, Slovakia, Economics, Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2021): Proceedings of abstract, od s. 17-18, 2 s. 2021

Nakladatel

BCSS. L.L.C,

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-973642-2-9

Klíčová slova česky

Pandemie COVID-19; distribuční centrum; elektronický obchod; výběr umístění alokace; řízení kvality

Klíčová slova anglicky

COVID-19 pandemic; distribution center; e-commerce; location-allocation selection; quality management
Změněno: 27. 1. 2023 22:00, Ing. Eva Kostikov, Ph.D.

Anotace

V originále

Since the COVID-19 pandemic hit last year, countries locked their borders, and international shipping deteriorates drastically. Simultaneously, social distancing increased the need for immediate online consumption and fast home delivery. In the non-digital world, products still need to be shipped to their destination using trucks, trains, airplanes, and ships. Simultaneously, requirements for volumes of goods, transport costs, external limiting factors, etc. must be precisely defined. The article aims to find the optimal location selection solution based on the created mathematical model of the Modified Steiner-Weber Problem with restrictive conditions. The model allows for the central warehouse's optimal location and minimizes distribution costs from the central warehouse to sub-warehouses/branches located in individual EU countries. The mathematical model has been applied to a case study of a selected e-commerce dealing, which has established branches in capital cities but does not have an established central warehouse. Our proposed model results show that the best location for a central location and storage center concerning the e-commerce environment, including minimum annual transport costs, is near Bristol in United Kingston. Eighty-six per cent of the companies in the study plan to use on-demand warehousing in the next three to five years, and the solution enabling this evolution has been a combination of manufacturing where the production costs are optimal, just-in-time shipping, highly automated fulfilment centers, and, to a growing extent, mobile connectivity.

Česky

Od pandemie COVID-19 loni zasáhly země své hranice a mezinárodní přeprava se drasticky zhoršuje. Současně sociální distancování zvýšilo potřeba okamžité online spotřeby a rychlého doručení domů. V nedigitálním světě produkty je stále třeba odesílat na místo určení pomocí nákladních automobilů, vlaků, letadel a lodí. Současně požadavky na objemy zboží, přepravní náklady, vnější omezující faktory, atd. musí být přesně definovány. Cílem článku je najít optimální řešení výběru umístění na základě vytvořeného matematického modelu Modified Steiner-Weber Problem with omezující podmínky. Model umožňuje optimální umístění centrálního skladu a minimalizuje náklady na distribuci z centrálního skladu do subskladů / poboček umístěných v jednotlivé země EU. Matematický model byl aplikován na případovou studii vybraného obchodování s elektronickým obchodem, které založilo pobočky v hlavních městech, ale nemá zřízený centrální sklad. Naše navrhované výsledky modelu ukazují, že nejlepší umístění pro a centrální umístění a skladovací centrum týkající se prostředí elektronického obchodování, včetně minimální roční náklady na dopravu, je blízko Bristolu ve Spojených Kingstonu. Osmdesát šest procent z společnosti ve studii plánují využít skladování na vyžádání v příštích třech až pěti letech a řešením umožňujícím tento vývoj byla kombinace výroby, kde výrobní náklady jsou optimální, doprava v pravý čas, vysoce automatizovaná centra plnění a v rostoucí míře mobilní připojení.