D 2021

REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ

PETR, Oldřich Johannes

Základní údaje

Originální název

REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ

Název česky

REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ

Název anglicky

ADVERTISING – A PUBLIC MATTER

Autoři

PETR, Oldřich Johannes

Vydání

I. Hradec Králové, QUAERE 2021, od s. 21-27, 7 s. 2021

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-87952-34-4

Klíčová slova česky

Reklama, veřejnost, persvaze, zákazník, média, cílová skupina, reklamní kampaň, reklamní rétorika, globální trh

Klíčová slova anglicky

Advertising, public, persuasion, customer, media, target group, advertising campaign, advertising rhetoric, global market

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 9. 2021 11:22, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Anotace

V originále

Jedním z úkolů reklamy je komunikace s veřejností. Reklamní styl se odlišuje od ostatních stylů, má jiné poslání a záměr. Reklama se prostřednictvím textu a obrazu snaží ovlivnit určitou cílovou skupinu, tento vliv můžeme bez pochyb nazvat manipulací. Nedílnou součástí jejího působení jsou média. Ta napomáhají uskutečnit záměr reklamy, poskytují spojení mezi značkou a zákazníkem. Reklamní vliv roste, umožňují to především globálně se rozvíjející trhy. Konkurenční tlak není jen směrem k zákazníkům, ale také ke tvůrcům reklamních komunikátů. Reklamní styl, který jsem zmínil, patří v současné době k nejrychleji se rozvíjejícím a měnícím stylům vůbec. Nároky cílové skupiny rostou, stejně jako nároky na propracované reklamní sdělení.