2011
Loajalita - fikce nebo realita?
EISEL, JurajZákladní údaje
Originální název
Loajalita - fikce nebo realita?
Název česky
Loajalita - fikce nebo realita?
Název anglicky
Loyalty - fiction or reality?
Autoři
Vydání
Konference: Loajalita, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Loajalita, personalisté, etika, podniky, společenská odpovědnost, zaměstnanci, zaměstnavatel.
Klíčová slova anglicky
Loyalty, human resources, ethics, companies, social responsibility, employees, employer.
Změněno: 5. 10. 2021 19:30, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
V originále
Loajalita zaměstnanců vůči jejich zaměstnavatelům na celém světě v průběhu krize klesla. Čím dál více jich vážně uvažuje o odchodu z společnosti, ve které právě pracují. Vyplývá to z celosvětového průzkumu, který se uskutečnil na přelomu roku 2010 a 2011. V porovnání s roky 2004 a 2005 se počet lidí, kteří chtějí od svého zaměstnavatele odejít, zvýšil v mnoha zemích o více než deset procent. V Evropě nejvyšší nárůst, o 13 procent, zaznamenalo Irsko a Nizozemsko. V Německu činil dvě procenta. "Zaměstnanecké smlouvy se mění po celém světě a zaměstnance vedou k úvahám, zda to, co dostávají ze vztahu se současným zaměstnavatelem, je v rovnováze s tím, co oni sami dělají,". Přes přetrvávající ekonomickou nejistotu tak zvažuje odchod za lepší nabídkou více pracovníků než v minulosti. V České republice přitom nejsou zatím velké změny v loajalitě znát. "Vyšší pozice specialistů a manažeři jsou ochotnější ke změně zaměstnavatele, zatímco pracovníci v řadových pozicích a s nižší kvalifikací si v současné době práce váží a změnu práce velmi důkladně zvažují," avšak oba průzkumy nejsou příliš srovnatelné, protože byly prováděny v jiném časovém období. V podnikání platí úzká vazba mezi etikou a ostatními tradičními hodnotami, zejména odpovědností, loajalitou, atd. Není-li chování každého zaměstnance nebo manažera loajální, lze je stěží označit za etické. Je prokázáno, že vztah mezi loajalitou a angažovaností zaměstnanců, má velice úzkou spojitost s etikou podnikání , spokojenosti zákazníků a v konečném důsledku i výkonností každé firmy.
Anglicky
Employees' loyalty to their employers around the world declined during the crisis. More and more of them are seriously considering leaving the company in which they are currently working. This emerges from a worldwide survey conducted at the turn of 2010 and 2011. Compared to 2004 and 2005, the number of people who want to leave their employer has increased by more than ten percent in many countries. In Europe, the highest increases, by 13 percent, were recorded in Ireland and the Netherlands. In Germany it was two percent. "Employment contracts are changing around the world, and employees are wondering whether what they get from their relationship with their current employer is in balance with what they are doing." Despite the persisting economic uncertainty, he is considering leaving for a better supply of more workers than in the past. In the Czech Republic, however, there are no major changes in loyalty yet. "Senior specialist positions and managers are more willing to change employers, while ordinary and less skilled workers currently value work and consider job change very carefully," but the two surveys are not very comparable because they were conducted at different times. In business, there is a close link between ethics and other traditional values, especially responsibility, loyalty, etc. If the behavior of each employee or manager is not loyal, they can hardly be described as ethical. It is proven that the relationship between employee loyalty and commitment is very closely related to business ethics, customer satisfaction and, ultimately, the performance of each company.