p 2010

Manažerská etika

EISEL, Juraj

Základní údaje

Originální název

Manažerská etika

Název česky

Manažerská etika

Název anglicky

Ethics of managers

Autoři

Vydání

Kulatý stůl manažerů a personalistů z celé ČR: Manažerská etika, 2010

Další údaje

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Etický kodex, etika, manažerská etika, implementace, firemní kultura, morálka, manažeři, společnost, firemní vzdělávání.

Klíčová slova anglicky

Code of ethics, ethics, managerial ethics, implementation, corporate culture, morality, managers, society, corporate education.
Změněno: 5. 10. 2021 19:52, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Anotace

V originále

V nedávné minulosti nově vznikající podnikatelské prostředí morální zásady a společenskou odpovědnost upozadilo, jako pro podnikání nedůležité atributy. Neetické chování k zákazníkům, podvádění státu, přes nedodržování lhůt splatnosti až po neplnění smluv bylo vnímáno u mnohých téměř jako standard. Vše se dělo pod záštitou „nových hesel“ o ruce trhu a všemožné síle konkurence. Jen velmi pomalu se tato negativa odstraňují. Mnohdy, až na základě fatálních dopadů vlastních negativních zkušeností se nová podnikatelská obec zpětně přiklání k plnění zásad etiky a morálky. Síla, která popírala z počátku našich novodobých proměn uplatnění etiky v podnikání, je paradoxně v době obnovy tohoto trendu uplatňována opět. Jde o konkurenci a konkurenční boj. Uplatňování etiky v podnikání, zejména po letech negativních zkušeností jak zákazníků, tak firemních subjektů se totiž může stát výraznou konkurenční výhodou.

Česky

V nedávné minulosti nově vznikající podnikatelské prostředí morální zásady a společenskou odpovědnost upozadilo, jako pro podnikání nedůležité atributy. Neetické chování k zákazníkům, podvádění státu, přes nedodržování lhůt splatnosti až po neplnění smluv bylo vnímáno u mnohých téměř jako standard. Vše se dělo pod záštitou „nových hesel“ o ruce trhu a všemožné síle konkurence. Jen velmi pomalu se tato negativa odstraňují. Mnohdy, až na základě fatálních dopadů vlastních negativních zkušeností se nová podnikatelská obec zpětně přiklání k plnění zásad etiky a morálky. Síla, která popírala z počátku našich novodobých proměn uplatnění etiky v podnikání, je paradoxně v době obnovy tohoto trendu uplatňována opět. Jde o konkurenci a konkurenční boj. Uplatňování etiky v podnikání, zejména po letech negativních zkušeností jak zákazníků, tak firemních subjektů se totiž může stát výraznou konkurenční výhodou.

Anglicky

In the recent past, the emerging business environment has set aside moral principles and social responsibility as unimportant attributes for business. Unethical behavior towards customers, cheating the state, despite non-compliance with deadlines to non-performance of contracts, was perceived by many as almost the standard. Everything took place under the auspices of "new slogans" about the hands of the market and all sorts of competition. Only very slowly do these negatives they remove. Often, only on the basis of the fatal effects of their own negative experiences, the new business community leans back towards fulfilling the principles of ethics and morality. Paradoxically, the force that denied the application of ethics in business from the beginning of our modern changes is being reapplied at a time when this trend is resuming. It is about competition and competitive struggle. Applying ethics in business, especially after years of negative experience of both customers and corporate entities can become a significant competitive advantage.