2010
Manažerská etika
EISEL, JurajZákladní údaje
Originální název
Manažerská etika
Název česky
Manažerská etika
Název anglicky
Ethics of managers
Autoři
Vydání
Kulatý stůl manažerů a personalistů z celé ČR: Manažerská etika, 2010
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Etický kodex, etika, manažerská etika, implementace, firemní kultura, morálka, manažeři, společnost, firemní vzdělávání.
Klíčová slova anglicky
Code of ethics, ethics, managerial ethics, implementation, corporate culture, morality, managers, society, corporate education.
Změněno: 5. 10. 2021 19:52, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
V originále
V nedávné minulosti nově vznikající podnikatelské prostředí morální zásady a společenskou odpovědnost upozadilo, jako pro podnikání nedůležité atributy. Neetické chování k zákazníkům, podvádění státu, přes nedodržování lhůt splatnosti až po neplnění smluv bylo vnímáno u mnohých téměř jako standard. Vše se dělo pod záštitou „nových hesel“ o ruce trhu a všemožné síle konkurence. Jen velmi pomalu se tato negativa odstraňují. Mnohdy, až na základě fatálních dopadů vlastních negativních zkušeností se nová podnikatelská obec zpětně přiklání k plnění zásad etiky a morálky. Síla, která popírala z počátku našich novodobých proměn uplatnění etiky v podnikání, je paradoxně v době obnovy tohoto trendu uplatňována opět. Jde o konkurenci a konkurenční boj. Uplatňování etiky v podnikání, zejména po letech negativních zkušeností jak zákazníků, tak firemních subjektů se totiž může stát výraznou konkurenční výhodou.
Česky
V nedávné minulosti nově vznikající podnikatelské prostředí morální zásady a společenskou odpovědnost upozadilo, jako pro podnikání nedůležité atributy. Neetické chování k zákazníkům, podvádění státu, přes nedodržování lhůt splatnosti až po neplnění smluv bylo vnímáno u mnohých téměř jako standard. Vše se dělo pod záštitou „nových hesel“ o ruce trhu a všemožné síle konkurence. Jen velmi pomalu se tato negativa odstraňují. Mnohdy, až na základě fatálních dopadů vlastních negativních zkušeností se nová podnikatelská obec zpětně přiklání k plnění zásad etiky a morálky. Síla, která popírala z počátku našich novodobých proměn uplatnění etiky v podnikání, je paradoxně v době obnovy tohoto trendu uplatňována opět. Jde o konkurenci a konkurenční boj. Uplatňování etiky v podnikání, zejména po letech negativních zkušeností jak zákazníků, tak firemních subjektů se totiž může stát výraznou konkurenční výhodou.