p 2013

Loajalita zaměstnanců - maják v bouři konkurenčního boje

EISEL, Juraj

Základní údaje

Originální název

Loajalita zaměstnanců - maják v bouři konkurenčního boje

Název česky

Loajalita zaměstnanců - maják v bouři konkurenčního boje

Název anglicky

Employee Loyalty - a beacon in a storm of competitive struggle

Autoři

Vydání

Kulatý stůl personálních ředitelů bankovních a finančních institucí, 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Loajalita, důvěra, motivace, spokojenost, strategie, zaměstnanec, zaměstnavatel.

Klíčová slova anglicky

Loyalty, trust, motivation, satisfaction, strategy, employee, employer.
Změněno: 6. 10. 2021 15:57, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Anotace

V originále

Loajalita zaměstnanců je hodnota, o kterou může firma snadno přijít, ale není snadné ji vybudovat. Sami zaměstnanci jsou různí, jejich osobní vlastnosti nejsou samozřejmě na stejné úrovni. Ti přirozeně ukáznění, kteří mají vrozený nebo výchovou získaný respekt k autoritám, nemají zpravidla problém s loajálním chováním k firmě. Existují ale také zaměstnanci, kteří takovouto vlastností nedisponují. Přesto firma jejich loajalitu potřebuje. A tady je na místě, aby vedení firmy takovéto zaměstnance vhodně motivovalo, aby si jejich loajalitu zasloužilo a mohlo se na ně plně spolehnout v každé situaci. Loajalita zaměstnanců je tedy z velké míry odrazem chování manažerů k zaměstnancům. Nevhodným chováním manažerů firma riskuje, že se tento způsob chování rozšíří i do nižších úrovní hierarchie firmy a že běžní zaměstnanci nebudou vidět ve svých šéfech autoritu hodnou následování. Manažeři firmy mají svým chováním být pro své podřízené příkladem, v první řadě oni sami mají dodržovat zásady firemních hodnot, její politiky i strategie. Proto, aby firma loajalitu zaměstnanců neztrácela, musí věnovat trvalou pozornost všem projevům loajality, všem náznakům ztráty důvěry ve vedení firmy nebo v její strategii. Loajální zaměstnanci jsou ochotni se svými manažery o sporných problémech komunikovat, těm, kteří svou loajalitu vůči firmě a jejímu vedení ztratili, je už jedno, co se s firmou stane. Z toho vyplývá, že jednoznačnou podmínkou pro budování loajality zaměstnanců je otevřená a srozumitelná komunikace s nimi, je nutno je seznamovat se všemi záměry, aby se cítili součástí firemního dění a nebyli jenom tupými vykonavateli příkazů. Zaměstnance je nutno motivovat také podporováním jejich samostatnosti v práci. Samozřejmou vlastností manažerů musí být schopnost řídit lidi, manažer musí být v každé situaci rozhodný, nesmí se uchylovat k planým slibům, musí být důvěryhodný.

Anglicky

Employee loyalty is a value that a company can easily lose, but it is not easy to build. The employees themselves are different, their personal qualities are of course not on the same level. Those naturally disciplined who have an innate or educated respect for the authorities usually do not have a problem with loyal behavior towards the company. But there are also employees who do not have such a feature. Nevertheless, the company needs their loyalty. And here it is appropriate that the company's management motivates such employees appropriately, that they deserve their loyalty and can be fully relied on in every situation. Employee loyalty is therefore largely a reflection of managers' behavior towards employees. Due to inappropriate behavior of managers, the company risks that this behavior will spread to lower levels of the company's hierarchy and that ordinary employees will not see in their bosses an authority worth following. The managers of the company should set an example for their subordinates, in the first place they themselves should adhere to the principles of corporate values, its policies and strategies. Therefore, in order for the company not to lose employee loyalty, it must pay constant attention to all manifestations of loyalty, all indications of loss of confidence in the company's management or strategy. Loyal employees are willing to communicate with their managers about controversial issues, those who have lost their loyalty to the company and its management, no matter what happens to the company. It follows that an unambiguous condition for building employee loyalty is open and comprehensible communication with them, it is necessary to acquaint them with all intentions so that they feel part of the company's events and are not just blunt executors of orders. Employees must also be motivated by supporting their independence at work. The obvious characteristic of managers must be the ability to manage people, the manager must be decisive in every situation, he must not resort to false promises, he must be trustworthy.