2010
Firemní kultura
EISEL, JurajZákladní údaje
Originální název
Firemní kultura
Název česky
Firemní kultura
Název anglicky
Corporate Culture
Autoři
Vydání
Corporate Culture, 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Firemní kultura, tradice, vzory, hodnoty, typologie firemní kultury, zdravá firemní kultura, změna firemní kultury.
Klíčová slova anglicky
Corporate culture, traditions, patterns, values, typology of corporate culture, healthy corporate culture, change of corporate culture.
Změněno: 3. 11. 2021 19:01, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
V originále
Firemní kultura je fenomén, který prostupuje skrz na skrz celou organizační strukturou, je přítomen ve všech firemních procesech i systémech a zároveň je tím vším také sám determinován. Je to jev neustále se proměňující v závislosti na změnách vnitřního a vnějšího prostředí. A je to jev, který je v každé společnosti přítomen, ať již je jeho tvorbě věnována pozornost či nikoli. Výkonné, strategicky řízené organizace již dávno pochopily, že nechat tento fenomén bez povšimnutí žít svým vlastním životem se nemusí zcela vyplatit. Každá kultura má svůj obsah. A je to právě obsah firemní kultury, jenž rozhoduje o tom, zda bude příspěvkem zvyšujícím či snižujícím výkon organizace. Pokud má organizace jasné cíle a strategii, jak jich dosáhnout, pak může obsah firemní kultury hrát hlavní roli v otázce, kdy a jestli vůbec budou stanovené cíle naplněny.
Anglicky
Corporate culture is a phenomenon that permeates through and through the entire organizational structure, he is present in all company processes and systems and at the same time he is himself alone determined. It is a phenomenon constantly changing depending on changes in the internal and external environment. And it is a phenomenon that is present in every society, whatever its creation attention or not. Powerful, strategically managed organizations have long been around they realized that letting this phenomenon go unnoticed by living their own lives does not have to completely pay off. Every culture has its content. And it is precisely the content of corporate culture that decides whether it will be a contribution that increases or decreases the performance of the organization. If If the organization has clear goals and strategies to achieve them, then the content of the corporate culture play a major role in when and if the set goals will be met at all.