HNILICA, Jiří a Naděžda PETRŮ. STUDIE mezi rodinnými firmami „Průzkum kvality rodinného podnikání“ (výzkumná zpráva). 1. vyd. Praha: VŠE, Centrum pro rodinné firmy, 2020, 32 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název STUDIE mezi rodinnými firmami „Průzkum kvality rodinného podnikání“ (výzkumná zpráva)
Název česky STUDIE mezi rodinnými firmami „Průzkum kvality rodinného podnikání“ (výzkumná zpráva)
Název anglicky 86 / 5000 Výsledky překladu STUDIES among family businesses "Family Business Quality Survey" (research report)
Autoři HNILICA, Jiří a Naděžda PETRŮ.
Vydání 1. vyd. Praha, 32 s. 2020.
Nakladatel VŠE, Centrum pro rodinné firmy
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Výzkumná zpráva
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky rodinné podnikání, kvalita, kontinuita, společenská role, výzkum
Klíčová slova anglicky family business, quality, continuity, social role, research
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 7. 7. 2022 07:07.
Anotace
Cílem studie je analyzovat a vyhodnotit kvalitu rodinného podnikání prostřednictvím kritérií “Kvality v rodinném podnikání”, která hodnotí rodinný podnik podle toho:  jak kvalitně funguje rodina vlastníků,  jak kvalitně je řízena rodina i podnik,  jak kvalitně je řízena nástupnická strategie,  jak kvalitně je řízena rovnováha mezi zájmy rodiny a rodinného podniku v oblasti vlastnictví a financí. Průzkum se zaměřuje na hodnocení dvou klíčových aspektů rodinných firem, ve kterých se významně odlišují od jiných organizačních forem podnikání. Těmi je: • rodina a podnikání: jelikož se v rodinném podnikání překrývají dva zcela odlišně fungující systémy (rodina a podnikání), musí rodina kvalitně řídit svůj vztah k podnikání; • kontinuita: rodinná firma se stává skutečně rodinnou, až když současná generace usiluje o kvalitní předání rodinné firmy další generaci.
Anotace anglicky
The aim of the study is to analyze and evaluate the quality of family business through the criteria "Quality in family business", which evaluates the family business according to:  how well the family of the owners works,  how well the family and the company are managed,  how well the successor strategy is managed,  how well the balance between the interests of the family and the family business in the area of ownership and finance is managed. The survey focuses on the evaluation of two key aspects of family businesses, in which they differ significantly from other organizational forms of business. These are: • family and business: as two completely different systems (family and business) overlap in family business, the family must manage its relationship with business well; • continuity: a family business becomes truly family only when the current generation strives to pass the family business on to the next generation.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 20:53