B_MuM Multimedia in marketing

University of Finance and Administration
Winter 2025
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Subdepartment of Social Sciences – Department of Social Sciences – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Dita Egertová
Prerequisites (in Czech)
Ke studiu předmětu nejsou vyžadovány určité předpoklady.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojit si základy jednotlivých multimediálních nástrojů a jejich využití v marketingu. Studenti se naučí kombinovat své kreativní nápady s multimediálními nástroji (video, audio, grafický design, dovednosti psaní a editace) a navrhovat multimediální obsah, který je zábavný, informuje, vzdělává a inspiruje. Po absolvování předmětu získají studenti díky zvládnutí nejnovějších teoretických přístupů a osvědčených postupů a příkladů dobré praxe základní znalosti a dovednosti, které jim umožní stát se multimediálními odborníky.
Learning outcomes (in Czech)
Student by měl mít po absolvování předmětu základní vědomosti pro orientaci v tzv. mediální krajině s důrazem na marketing v médiích. Měl by znát specifika a odlišnosti všech základních mediatypů, včetně různých forem řízení a managementu těchto mediatypů. Měl by umět vysvětlit zásady marketingové komunikace v médiích. Vytvořit obsah webové stránky včetně správné volby SEO výrazů pro vyhledavače a grafické zpracování webových stránek. Vyzkouší si psaní PR článků a to jak pro offline tak online prostředí. Naučí se pracovat s grafickými editory, natáčet videa/podcasty včetně jejich střihu. V rámci multimediálního projektu si osvojí veškeré kroky potřebné pro realizaci multimediální prezentace firmy.
Syllabus (in Czech)

SYLABUS
01 Mediální krajina, multimédia v marketingu a digitální komunikační mix (stručný přehled multimédií, ukázky) 02 Obsahový marketing (web, blog, vlog, tištěný článek, PR článek, produktové popisky v e-shopu) 03 PR články pro offline a online prostředí 04 Digitální média - přehled, výhody a nevýhody 05 Copyediting - tvorba a úprava obsahu webu 06 SEO - volba správných výrazů pro vyhledavače 07 Podcast marketing (Audacity – aplikace pro nahrávání a editaci audia; můjRozhlas – mobilní aplikace; Anchor - mobilní aplikace na tvorbu podcastů; Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts) 08 Video marketing - tvorba produktových videí (natáčení a střih) 09 Sociální média v kontextu multimediální marketingové komunikace 10 Monitoring médií a metrika sociálních sítí 11 Grafické editory (CANVA, apod.) - možnosti využití pro multimediální tvorbu 12 Tvorba multimediální prezentace firmy
Semestrální práce: Vytvoření multimediálního projektu dle zadání pedagoga
Literature
    required literature
  • JANOUCH, Viktor, 2020. Internetový marketing. Praha: Computer Press. ISBN 978-80-254-5016-0
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2
    recommended literature
  • ATHERTON, Julie, 2022. Strategie sociálních médií. Praha: Lingea. ISBN 978-80-7508-715-7
  • BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2019. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0553-3
Teaching methods (in Czech)
Interaktivní cvičení v hybridním formátu s objasněním teoretických východisek, prezentacemi a praktickými ukázkami mediálních situací, včetně osvojení základů práce v aplikacích pro tvorbu multimediálních obsahů.
Assessment methods (in Czech)
Aktivní zapojení studentů v průběhu semestru, participace na zadaných úkolech, osvojení správné terminologie pro oblast multimédií v marketingu. Získání zápočtu na základě prezentace multimediálního projektu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2023, Summer 2024, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2025/B_MuM