VSFS:B_MuM Multimédia v marketingu - Informace o předmětu
B_MuM Multimédia v marketingu
Vysoká škola finanční a správnízima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Miroslav Dittrich (cvičící)
Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr (cvičící) - Garance
- Ing. Miroslav Dittrich
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_MuM/cMMO: Čt 10:30–11:14 M23, Čt 11:15–12:00 M23, O. Petr
B_MuM/cM1PH: Čt 15:45–16:29 E307, Čt 16:30–17:15 E307, M. Dittrich
B_MuM/cM2PH: Čt 17:30–18:14 E307, Čt 18:15–19:00 E307, M. Dittrich - Předpoklady
- Ke studiu předmětu nejsou vyžadovány určité předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je osvojit si základy jednotlivých multimediálních nástrojů a jejich využití v marketingu. Studenti se naučí kombinovat své kreativní nápady s multimediálními nástroji (video, audio, grafický design, dovednosti psaní a editace) a navrhovat multimediální obsah, který je zábavný, informuje, vzdělává a inspiruje. Po absolvování kurzu získají studenti díky zvládnutí nejnovějších teoretických přístupů a osvědčených postupů a příkladů dobré praxe základní znalosti a dovednosti, které jim umožní stát se multimediálními odborníky.
- Výstupy z učení
- Student by měl mít po absolvování předmětu základní vědomosti pro orientaci v tzv. mediální krajině s důrazem na marketing v médiích. Měl by znát specifika a odlišnosti všech základních mediatypů, včetně různých forem řízení a managementu těchto mediatypů. Měl by umět vysvětlit zásady marketingové komunikace v médiích. Speciálně potom zásady uveřejňování reklamy,sponzoringu, popř. tzv. product placementu v různých mediatypech. Měl by se umět orientovat v oblasti financování médií, pravomocí kontrolních a regulačních orgánů, popsat vlastnické poměry v české mediální krajině.
- Osnova
SYLABUS
01 Mediální krajina, multimédia v marketingu a digitální komunikační mix (multimedia, sociální média a digitální/nová média, fragmentace médií, edutainment) 02 Obsahový marketing (web, blog, vlog, tištěný článek, PR článek, produktové popisky v e-shopu, vzdělávání zákazníků a edutainment, zapojení/angažovanost zákazníků) 03 Digitální média (placená, vlastněná a zasloužená média, web, e-mail marketing a newslettery, e-knihy, audioknihy, WordPress – redakční systém 04 Multimedia storytelling - účinný nástroj marketingové komunikace 05 Blogging a hostování na blogu (zpětné odkazy a SEO) 06 Podcast marketing (Audacity – aplikace pro nahrávání a editaci audia; můjRozhlas – mobilní aplikace; Anchor - mobilní aplikace na tvorbu podcastů; Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts) 07 Video marketing - video interview s odborníkem 08 Sociální média v kontextu multimediální marketingové komunikace 09 Monitoring médií a metrika sociálních sítí 10 Strategie monetizace digitálních médií 11 Budování značky v multimediálním prostředí (CANVA – grafický editor) 12 Regulace reklamy, GDPR a používání souborů cookie v souladu s předpisy
Semestrální práce: Návrh multimediální marketingové kampaně – projekt pro mikrotýmy
- Literatura
- povinná literatura
- PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2
- doporučená literatura
- BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2019. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0553-3
- Výukové metody
- Interaktivní přednášky v hybridním formátu s objasněním teoretických konceptů, prezentacemi a praktickou demonstrací mediálních situací, včetně osvojení základů práce v aplikacích pro tvorbu multimediálních obsahů.
- Metody hodnocení
- Aktivní zapojení studenta v průběhu semestru, získání zápočtu na základě prezentace a obhajoby multimediálního projektu v mikrotýmech. Osvojení správné terminologie pro oblast multimédií v marketingu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_MuM