B_PT Presentation Techniques

University of Finance and Administration
Summer 2008
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Marie Hamplová (seminar tutor)
Mgr. Ilona Hronová (seminar tutor)
PhDr. Jaroslav Jančík (seminar tutor)
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (seminar tutor)
JUDr. Petr Majerik (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PT/cAFVPH: Thu 10:30–11:14 E304, Thu 11:15–12:00 E304, M. Kafka
B_PT/cMMO: Mon 10:30–11:14 M24, Mon 11:15–12:00 M24, J. Jančík
B_PT/cMRVKL: each odd Tuesday 14:00–14:44 K203, each odd Tuesday 14:45–15:30 K203, each odd Tuesday 15:45–16:29 K203, each odd Tuesday 16:30–17:15 K203, M. Hamplová
B_PT/cM1PH: Mon 10:30–11:14 E128, Mon 11:15–12:00 E128, M. Kafka
B_PT/cM2PH: Wed 8:45–9:29 E307, Wed 9:30–10:15 E307, M. Kafka
B_PT/cM3PH: Mon 8:45–9:29 E129, Mon 9:30–10:15 E129, M. Kafka
B_PT/cRMO: Mon 12:15–12:59 M15, Mon 13:00–13:45 M15, M. Tomčík
B_PT/cR13PH: Wed 10:30–11:14 E307, Wed 11:15–12:00 E307, M. Kafka
B_PT/cR23PH: Mon 14:00–14:44 E124, Mon 14:45–15:30 E124, M. Kafka
B_PT/cVMO: Wed 14:00–14:44 M17, Wed 14:45–15:30 M17, M. Tomčík
B_PT/sMRVKL: Wed 27. 2. 17:30–19:00 K303, 19:15–20:45 K303, Wed 26. 3. 19:15–20:45 K303, M. Hamplová
B_PT/uMPH: Tue 12. 2. 19:15–20:45 E129, Tue 4. 3. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, I. Petrová
B_PT/uRPH: Tue 12. 2. 14:00–15:30 E127, Tue 26. 2. 14:00–15:30 E127, 15:45–17:15 E127, M. Kafka
B_PT/uVPH: Tue 15. 4. 14:00–15:30 E128, Tue 29. 4. 17:30–19:00 E128, 19:15–20:45 E128, M. Kafka
B_PT/vAPH: Sat 16. 2. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, Fri 29. 2. 12:00–13:30 E126, M. Kafka
B_PT/vFPH: Fri 18. 4. 13:45–15:15 E127, Fri 2. 5. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, I. Petrová
B_PT/vMMO: Fri 15. 2. 15:30–17:00 M26, Fri 14. 3. 12:00–13:30 M26, Fri 4. 4. 15:30–17:00 M26, J. Jančík
B_PT/vM2PH: Sat 16. 2. 8:00–9:30 E223, Fri 4. 4. 17:15–18:45 E223, Sat 3. 5. 8:00–9:30 E223, M. Kafka
B_PT/vM3PH: Fri 15. 2. 17:15–18:45 E224, Fri 29. 2. 12:00–13:30 E224, 13:45–15:15 E224, I. Petrová
B_PT/vRMO: Fri 29. 2. 17:15–18:45 M22, Fri 14. 3. 17:15–18:45 M17, 19:00–20:30 M17, M. Tomčík
B_PT/vR2PH: Fri 14. 3. 13:45–15:15 E128, Sat 19. 4. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, M. Kafka
B_PT/vR3PH: Fri 18. 4. 12:00–13:30 E129, 13:45–15:15 E129, Fri 2. 5. 17:15–18:45 E129, M. Kafka
B_PT/vVMO: Fri 18. 4. 12:00–13:30 M24, Sat 3. 5. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, M. Tomčík
Prerequisites (in Czech)
základní orientace v psychologii a sociologii a v ostatních navazujících předmětech studovaného oboru
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět logicky navazuje na společenskovědní obory studované v bakalářském studiu a poznatky zde získané dále rozvíjí a aplikuje na modelové situace. Jedná se tedy především o nácvik a rozvíjení sociálně-psychologických (tzv. měkkých) dovedností, v žádném případě se nejedná o přednášku. Studenti by se proto měli maximálně podílet na přípravě cvičení např. formou týmové přípravy a spolupráce a sami svá vystoupení na cvičeních hodnotit a opravovat. Učitel cvičení vede především formou tzv. koučingu, koordinuje, vyhodnocuje, je jakýmsi moderátorem, hodnotitelem (facilitátorem).
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1) Úvodní cvičení: studenti se seznámí s obsahem, požadavky, předběžně rozdělíme úkoly pro jednotlivce a pracovní skupiny. Také by se měli dozvědět jaké budou podmínky udělení zápočtu – jejich aktivita při přípravě cvičení a vlastní angažmá, zpracování písemných materiálu, závěrečný písemný test, či ústní pohovor. 2) Ve druhém cvičení je seznámíme se základními prvky každé prezentace a otevřeme diskusi o jejich významu pro výsledný efekt jejich pracovní uplatnění. Můžeme uvést řadu příkladu z praxe, studenti by sami měli uvést své případné praktické zkušenosti. 3) cvičení: Zde by si měli studenti uvědomit co je základem prezentace – komunikační akt, jeden, který mluví, druhý poslouchá a zpravidla nějakým způsobem reaguje. Dále pak význam sdělení, obsahu komunikačního aktu. Vhodným tématem je zde interkulturní pohled na prezentaci v různých kulturních společenstvích, jejich srovnání a jak bychom se sami při prezentaci k nim chovali (např. Japonci, Američané, Němci, Italové ….) 4) cvičení: Význam sdělení, jeho formy (verbální a neverbální), obrázky, grafy, filmy, počítačová animace atd.Studenti by měli odpovědět na otázku, proč je mimoslovní složka komunikace tak důležitá, silná a účinná (vliv na podvědomí, emotivní složku osobnosti), Rovněž zde mohou uvést řadu příkladu. 5) Cílem cvičení je ukázat na význam ostatních okolností prezentace – času, prostoru, okolností i zvolených technik, a také opakování pro úspěšný průběh prezentace 6) cvičení je již věnováno samotné přípravě: stanovení cíle, analýze posluchačů, zpracování prezentačních materiálů. Důraz by měl být kladen na vlastní zkušenosti a pozorování, rozhovory, vyhledávání a využití informačních zdrojů (knihy, časopisy, noviny, internet). Studenti by měli na nácvicích posoudit psychologickou stránku prezentace. 7) cvičení již bude plně zaměřeno na vlastní průběh prezentace, její obsah, teze formy, výběr hlavních bodů, struktura. Posluchači by se měli zaměřit na úlohu vnímání, pamatování a dále také na použitou argumentaci. 8) cvičení: budeme dále pokračovat procvičováním úlohy řeči, její techniky, práci s otázkami a výměně názorů na to jak můžeme zvládat trému a stres. 9) cvičení: zde se můžeme zaměřit na problematiku vyhodnocování prezentací. Můžeme využít zkušenosti z předmětu SPV – využití dotazníků pro externí zhodnocení a dotazníku pro sebehodnocení, dalších možností a forem zhodnocení efektivnosti provedené prezentace. 10) cvičení: v tomto i ve zbývajících cvičeních se můžeme zaměřit na jednotlivé formy prezentace podle studijních směrů, např. pro obor bankovnictví, VS, ŘPPF prezentace finančního produktu, opatření orgánů samosprávy pro občany, prodeje produktu či služby (příprava na různé typy zákazníků, jejich přiřazení k určité cílové skupině, využití reklamních pomůcek, převáděných produktů, typy prodejního rozhovoru). V tomto i v dalších cvičeních (11-12) můžeme již plně využít a dále procvičovat získané dovednosti. 11) Závěrečné cvičení. Celkové zhodnocení průběhu cvičení a jeho jednotlivých aktérů, závěrečné pohovory, písemné testy.
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: cvičení Metody hodnocení: z
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2008/B_PT