B_PT Presentation Techniques

University of Finance and Administration
Summer 2011
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Miroslav Komárek, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PT/cABPH: Wed 8:45–9:29 E000MM, Wed 9:30–10:15 E000MM, M. Komárek
B_PT/cMVKL: Thu 10:30–11:14 K206, Thu 11:15–12:00 K206, M. Kafka
B_PT/cM1MO: Wed 10:30–11:14 M22, Wed 11:15–12:00 M22, M. Tomčík
B_PT/cM1PH: Wed 12:15–12:59 E000MM, Wed 13:00–13:45 E000MM, M. Komárek
B_PT/cM2MO: Thu 10:30–11:14 M22, Thu 11:15–12:00 M22, M. Tomčík
B_PT/cM2PH: Tue 12:15–12:59 E000MM, Tue 13:00–13:45 E000MM, I. Petrová
B_PT/cM3PH: each odd Tuesday 14:00–14:44 E000MM, each odd Tuesday 14:45–15:30 E000MM and each even Tuesday 14:00–14:44 E125, each even Tuesday 14:45–15:30 E125, I. Petrová
B_PT/cRVMO: Wed 15:45–16:29 M27, Wed 16:30–17:15 M27, M. Tomčík
B_PT/sMRKL: Wed 2. 3. 15:45–17:15 K211, 17:30–19:00 K211, Wed 16. 3. 15:45–17:15 K211, M. Kafka
B_PT/sM1aPH: Wed 30. 3. 14:00–15:30 E000MM, Wed 13. 4. 14:00–15:30 E000MM, 15:45–17:15 E000MM, I. Petrová
B_PT/sM1bPH: Wed 9. 2. 14:00–15:30 E000MM, 15:45–17:15 E000MM, Wed 23. 2. 15:45–17:15 E000MM, I. Petrová
B_PT/vAPH: Fri 18. 2. 12:00–13:30 E000MM, Fri 4. 3. 17:15–18:45 E000MM, Fri 18. 3. 12:00–13:30 E000MM, I. Petrová
B_PT/vBPPH: Fri 18. 2. 13:45–15:15 E000MM, Fri 4. 3. 15:30–17:00 E000MM, Fri 18. 3. 13:45–15:15 E000MM, I. Petrová
B_PT/vMMO: Sat 30. 4. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, 14:00–15:30 M26, M. Tomčík
B_PT/vM2PH: Fri 11. 2. 17:15–18:45 E128, Fri 25. 2. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, I. Petrová
B_PT/vM3PH: Fri 25. 2. 13:45–15:15 E129, Fri 11. 3. 12:00–13:30 E129, 13:45–15:15 E129, I. Petrová
B_PT/vRMO: Sat 12. 2. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, Sat 26. 2. 9:45–11:15 M27, M. Tomčík
B_PT/vVMO: Fri 25. 3. 13:45–15:15 M24, 15:30–17:00 M24, Fri 8. 4. 15:30–17:00 M24, M. Tomčík
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady:Znalosti předmětu sociologie a psychologie
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 11 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Seznámit studenty se základními aspekty a prvky prezentace a jejich významem pro výsledný efekt. Základem každé prezentace je komunikační akt, ve kterém důležitou roli hraje celá řada psychologických procesů - obsah sdělení, verbální, paralingvistická a neverbální složka komunikačního procesu. Vliv mají i význam času, prostoru, okolností i zvolených technik, role přípravy, stanovení cíle, analýza posluchačů a zpracování prezentovaných materiálů. Dále se student seznámí s přípravou prezentace, výběrem klíčových bodů a její strukturou, samotným průběhem prezentace a jejími formami. Důležitá je i úloha smyslového vnímání, pamatování a použití vhodné argumentace. Nemalý důraz je kladen také na využití vlastních zkušeností, pozorování, vyhledávání a využití informačních zdrojů a procvičování řečové složky prezentace,používaných technik, práce s dotazy - výměna názorů, umění zvládat trému a stres.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Proces smyslového a sociálního vnímání 2. Obsah a průběh komunikačního procesu 3. Verbální a neverbální složka komunikace 4. Psychologické a sociologické aspekty veřejného projevu 5. Příprava, průběh a hodnocení veřejného projevu 6. Význam přesvědčovací funkce prezentace 7. Možnosti využití technických prostředků v prezentaci 8. Druhy a typy prezentace 9. Prezentace firmy produktu a služby - praktická část 10.Vyhodnocení kurzu seminárních prací (prezentací)
Literature
    required literature
  • Hospodářová, I.: Prezentační dovednosti. Praha: Alfa Publishing, 2004.
  • Nöllke, C.: Umění prezentace. Praha: Grada, 2004.
    recommended literature
  • Bradbury, A.: Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. Praha: Computer Press, 2001.
Teaching methods (in Czech)
Vyučující metody: cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích vkombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: z (zápočet; 2 kr.). Procvičování prezentačních technik spojené s konkrétními ukázkami za využití dostupné audiovizuální techniky Cvičení a řízené skupinové konzultace orientují studenty na přípravu cvičné prezentace na volitelné téma a konkrétním cílem v rozsahu 10-15 str. v programu PowerPoint
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Summer 2009, Summer 2010, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/B_PT