B_VyM Publishing House Management

University of Finance and Administration
Summer 2010
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Emil Hanousek, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Matěj Hušek (seminar tutor)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Ladislav Lašek (seminar tutor)
PhDr. Adolf Vodrážka (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_VyM/pMKL: each odd Thursday 14:00–14:44 K312, each odd Thursday 14:45–15:30 K312, each odd Thursday 15:45–16:29 K312, each odd Thursday 16:30–17:15 K312, L. Lašek
B_VyM/pMMO: each odd Tuesday 10:30–11:14 M17, each odd Tuesday 11:15–12:00 M17, each odd Tuesday 12:15–12:59 M17, each odd Tuesday 13:00–13:45 M17, A. Vodrážka
B_VyM/pMPH: Thu 14:00–14:44 E306, Thu 14:45–15:30 E306, M. Kašík
B_VyM/sM1aPH: Wed 31. 3. 17:30–19:00 E129, Wed 7. 4. 15:45–17:15 E129, 17:30–19:00 E129, M. Hušek
B_VyM/sM1bPH: Wed 3. 3. 17:30–19:00 E126, Wed 10. 3. 17:30–19:00 E126, Wed 17. 3. 17:30–19:00 E126, M. Hušek
B_VyM/uMKL: Tue 2. 3. 17:30–19:00 K205, Tue 9. 3. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, L. Lašek
B_VyM/vMMO: Fri 19. 2. 12:00–13:30 M27, 13:45–15:15 M27, Fri 5. 3. 13:45–15:15 M27, A. Vodrážka
B_VyM/vM2PH: Sat 10. 4. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, Sat 24. 4. 14:00–15:30 E223, M. Hušek
B_VyM/vM3PH: Sat 10. 4. 11:30–13:00 E224, Sat 24. 4. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, M. Hušek
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: souvislost předmětu s marketingem, strukturou marketingových komunikací a s media relations. Média veřejnoprávní a soukromá. Typologie médií podle technologie: tisková (deníky, týdeníky, čtrnáctideníky, měsíčníky, tiskoviny celostátní, regionální), audiovizuální (televize, rozhlas), média on-line (internet, CD ROM, multimédia). Mediální a reklamní legislativa. Práva a povinnosti vydavatelů tisku a provozovatelů TV a rádií. Statuty, vymezení, regulační a oznamovací orgány ve vydavatelské politice (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Odbor médií MK, Audit tištěného nákladu periodik – kancelář ABC ČR, Unie vydavatelů). Základní typologie podle obsahu (professional interest, general interest, special interest, educational interest), typologie podle vydavatelských parametrů. Složky deníků, suplementy, přílohy. Bloková typologie pořadů audiovizuálních médií. Internet. Transformace médií po listopadu 89. Změny deníků (zániky předlistopadových, vznik a zánik polistopadových, současné, postupné změny názvů a vlastníků. Regionální síť Vltava–Labe-Press. Soukromí vydavatelé. Etapy vývoje mediálního trhu:1 etapa: privatizace do roku 1995. 2. etapa: stabilizace trhu (fúze) 1995 – 2000. 3. etapa: komparativnost s EU. 4.etapa: Integrace tisku s internetem (novinové servery). Hodnocení vývoje mediálního trhu v jednotlivých etapách: 1. hledisko: Statistické charakteristiky (četnost, inzertní výnosy/obraty, tištěné/prodané náklady atp.). 2. hledisko: Vznik a vydavatelské produktové portfólio vydavatelských domů ČR včetně vlastníků. 2. hledisko: Ekonomicko-organizační strukturace (vznik vydavatelských domů, postupující koncentrace kapitálu, zahraniční vydavatelé, licenční projekty). Práce a organizace základních redakčních útvarů: redakce, vydavatelský dům, útvary inzerce, obchodní politiky, distribuce, marketingu, práce s daty, licenční projekty. Tvorba redakčních konceptů. Tvorba PR
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Mediatypy a typologie médií-I. PŘEDNÁŠKA 2: Mediatypy a typologie médií-II. PŘEDNÁŠKA 3: Vývoj a charakter mediálního trhu od roku 1990. PŘEDNÁŠKA 4: Vydavatelské domy, organizace a systém práce redakcí. PŘEDNÁŠKA 3PŘEDNÁŠKA 5: Plánování a řízení redakční práce, skladba novin/časopisů. PŘEDNÁŠKA 6: Typy a typologie inzertních formátů. Zadání semestrální práce. PŘEDNÁŠKA 7: Organizace a činnosti inzertního úseku. PŘEDNÁŠKA 8: Organizace a fungování obchodního a prodejního úseku. PŘEDNÁŠKA 9: Tvorba rozpočtu obchodního úseku, základní položky rozpočtu. PŘEDNÁŠKA 10: Práce s mediálními daty, vydavatelský marketing, podpora prodeje. PŘEDNÁŠKA 11: Charakter obsahu současných médií, vývojové trendy, současné PR. PŘEDNÁŠKA 12: Hodnocení zápočtových prací, zápočty
Literature
    required literature
  • Marketing při utváření podnikové strategie - Kapitoly 8, 9. M. Kašík, K. Havlíček, Praha: VŠFS – EUPRESS, 2009. ISBN: 978-80-7408-022-7
    recommended literature
  • Thompson, J.,B.: Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004, 219 stran, ISBN: 80-246-0652-6
  • Osvaldová, B., Halada, J., a kolektiv: Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha:Libri, 1999, 250 stran, ISBN 80-85983_76-1
  • Kašík, M a kol.: Český odborný tisk. Praha: Unie vydavatelů, 2002, 127 stran
    not specified
  • Záznamy přednášek, zavěšování vybraných textů na IS
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: přednášky Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení/semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijné povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: z (zápočet; 3 kredity) ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE: Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu,novin, občasníku, věstníku) včetně jednoduchého ročního business plánu. Měl by obsahovat: a)Obsahový koncept: popis cílové skupiny určení, základní zaměření-vymezení periodika –vydavatele vůči této cílové skupině, titul, podtitul, základní vydavatelské a polygrafické parametry (periodicita, rozsah, poměr redakčních a inzertních stran atp), b)Návrh layoutu – název-popis hlavních sekcí časopisu, hlavní rubriky, předpřipravené-aktuální strany, příprava k tisku atp., c)Rámcový business plán – příjmová a výdajová stránka projektu, náklady na provoz redakce, adresáti, způsob a financování distribuce, celková ekonomická rozvaha vydávání periodika.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Winter 2010, Summer 2011, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_VyM