N_MarFs Marketing in Financial Services

University of Finance and Administration
Summer 2010
Extent and Intensity
2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Miloslav Vaňák (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Lenka Pokorná
Timetable of Seminar Groups
N_MarFs/pFPH: Thu 14:00–14:44 S14, Thu 14:45–15:30 S14, N. Blahová
N_MarFs/vF2PH: Sat 20. 3. 8:00–9:30 S24, Sat 10. 4. 11:30–13:00 S24, 14:00–15:30 S24, N. Blahová
N_MarFs/vF3PH: Fri 19. 3. 13:45–15:15 S26, Sat 20. 3. 11:30–13:00 S26, Sat 10. 4. 9:45–11:15 S26, N. Blahová
Prerequisites (in Czech)
Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
Literature
    required literature
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
Assessment methods (in Czech)
Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2011, summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/N_MarFs