N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2010
Rozsah
2/0/0. 6hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící)
Garance
Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: Čt 14:00–14:44 S14, Čt 14:45–15:30 S14, N. Blahová
N_MarFs/vF2PH: So 20. 3. 8:00–9:30 S24, So 10. 4. 11:30–13:00 S24, 14:00–15:30 S24, N. Blahová
N_MarFs/vF3PH: Pá 19. 3. 13:45–15:15 S26, So 20. 3. 11:30–13:00 S26, So 10. 4. 9:45–11:15 S26, N. Blahová
Předpoklady
Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
Metody hodnocení
Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.