VSFS:N_MarFs Marketing ve fin. službách - Informace o předmětu
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 6hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící) - Garance
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: Čt 14:00–14:44 S14, Čt 14:45–15:30 S14, N. Blahová
N_MarFs/vF2PH: So 20. 3. 8:00–9:30 S24, So 10. 4. 11:30–13:00 S24, 14:00–15:30 S24, N. Blahová
N_MarFs/vF3PH: Pá 19. 3. 13:45–15:15 S26, So 20. 3. 11:30–13:00 S26, So 10. 4. 9:45–11:15 S26, N. Blahová - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Finance a finanční služby (program VSFS, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
- Literatura
- povinná literatura
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Metody hodnocení
- Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2010/N_MarFs