N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2016
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/pFPH: St 8:45–9:29 S22, St 9:30–10:15 S22, kromě St 23. 3. ; a St 30. 3. 8:00–8:44 S22, St 6. 4. 8:00–8:44 S22, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: Pá 12. 2. 15:30–17:00 S13, Pá 11. 3. 13:45–15:15 S13, 15:30–17:00 S13, V. Ezr
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace. 13. Jakýkolv jiný námět souvisejícís marketingem ve FS.
Literatura
    povinná literatura
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
    neurčeno
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu presentace zadané seminární práce v předepsané formě a aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.