N_UMRO Role of Marketing in Organization Management

University of Finance and Administration
Summer 2010
Extent and Intensity
2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Ing. Lucie Kindlová
Timetable of Seminar Groups
N_UMRO/vAPH: Fri 5. 2. 17:15–18:45 S13, Sat 6. 3. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, Sat 20. 3. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, Sat 24. 4. 14:00–15:30 S33, 15:45–17:15 S33, N. Petrů
Prerequisites (in Czech)
Zvládnutí základů strategického, finančního, marketingového, obchodního a inovačního řízení
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou vrcholových manažerů v rozhodujících aktivitách při řízení podniku. Studenti se seznámí a zopakují si v čem spočívá strategické a operativní řízení v oblastech marketingu, obchodu, inovací, financí a personálu. Důraz bude kladen především na práci top manažerů konkrétních podnikových úseků, posluchači se naučí jakými vlastnostmi, znalostmi a kompetencemi by měli být tito manažeři vybaveni. Zvláštní pozornost bude věnována jejich úloze při řízení controllingu a rovněž při řízení podniků v krizi. Teorie bude doplněna řadou konkrétních případů z praxe. Úloha manažerů v řízení podniků slouží současně jako opakování důležitých předmětů celého studia oboru ŘPPF , studenti jej mohou využít jako vhodnou přípravu pro státní zkoušku , předmět je i základem pro studenty, kteří budou pokračovat ve studiu MBA.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
Literature
    required literature
  • 1. Marketing při utváření podnikové strategie M. Kašík, K. Havlíček, Praha: VŠFS – EUPRESS, 2004 ISBN: 978-80-7408-022-7
  • Marketingové řízení malých a středních podniků. K. Havlíček, M. Kašík, Praha: Management Press, 2005 ISBN: 80-7261-120-8
    recommended literature
  • Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Blažková, M.: 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
  • Základy marketingu. E. J. McCarthy, W. D. Perreault, Jr., 1. vydání, Praha: Victoria Publishing, 1995
  • Public relations – praxe komunikace s veřejností. P. Němec, Praha: Management Press, 1996
  • Marketingová komunikace. Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh, Praha: Grada Publishing, 2003
  • Odborné časopisy: Trend marketing, Marketing a média, Marketing magazin, Moderní řízení.
Teaching methods (in Czech)
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze vrcholových manažerů v podnikovém řízení. Předmět je ukončen zkouškou formou testu a následujícího ústního pohovoru, zkoušena budou tzv.dílčí témata uvedená v ML.
Assessment methods (in Czech)
Způsob zakončení předmětu - předmět je zakončen zkouškou s počtem kreditů 4. Zkouška probíhá formou hodinového písemného testu a následně ústní zkouškou pro doplnění informací v testu uvedených.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 14hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2011, summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/N_UMRO