B_BSeMK Bakalářský seminář

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
0/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (cvičící)
PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_BSeMK/semMKL: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 K312, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 K312, P. Klička
B_BSeMK/semMMO: St 8:00–8:44 M24, V. Kunz
B_BSeMK/semM1PH: každou sudou středu 8:45–9:29 E225, každou sudou středu 9:30–10:15 E225, O. Roubal
B_BSeMK/semM2PH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E127, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 E127, O. Roubal
B_BSeMK/semM3PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E123, každou lichou středu 11:15–12:00 E123, Z. Cecava
B_BSeMK/sMKL: St 16. 2. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, St 13. 4. 14:00–15:30 K211, P. Klička
B_BSeMK/sM1aPH: St 16. 2. 14:00–15:30 E225, St 2. 3. 14:00–15:30 E225, St 16. 3. 14:00–15:30 E225, Z. Cecava
B_BSeMK/sM1bPH: St 16. 2. 17:30–19:00 E227, St 2. 3. 17:30–19:00 E227, St 23. 3. 17:30–19:00 E227, P. Čírtek
B_BSeMK/vMMO: Pá 11. 2. 17:15–18:45 M14, Pá 25. 2. 12:00–13:30 M14, Pá 25. 3. 12:00–13:30 M14, V. Kunz
B_BSeMK/vM2PH: Pá 11. 3. 15:30–17:00 E128, Pá 25. 3. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Z. Cecava
B_BSeMK/vM3PH: Pá 11. 2. 15:30–17:00 E129, Pá 25. 2. 17:15–18:45 E129, Pá 25. 3. 13:45–15:15 E129, Z. Cecava
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům seminární formou odbornou podporu a průpravu ke kvalitnímu vypracování bakalářské práce. Zároveň je cílem uvést studenty do problematiky odborné práce na základě metod výzkumu a seznámit je s pravidly, postupy a technikou tvorby odborných kvalifikačních textů na úrovni nezbytné pro terciární stupeň vzdělání. Na konci tohoto kurzu bude student schopen aktivně vstoupit do procesu vypracování závěrečné práce. Student dokáže vypracovat Zadání Bakalářské práce (BP) i Úvod BP a k tomuj dokáže aktivně využívat informace o postupech odborné práce a metodách výzkumu . Na základě nabytých znalostí student dokáže v navazujícím předmětu Bakalářský projekt 1 pokračovat v zimním semestru 2011 ve vypracování BP pod vedením vedoucího BP.
Osnova
  • 1.Význam, struktura, téma a pravidla vypracování ZP, Zadání ZP 2.Metody a formy ZP, zásady a postup vypracování Úvodu ZP 3.Prameny a informační zdroje, studium a zpracování odborných textů 4.Tvorba textu ZP, stylistika, metody a formy vypracování ZP 5.Etika tvůrčí práce, odkazy a citace 6.Závěr ZP a obhajoba ZP, další postup při vypracování ZP
Literatura
    povinná literatura
  • Rozhodnutí rektorky č. 66/2009. Bakalářské a diplomové práce na VŠFS. 1.10.2009. Praha : VŠFS, o.p.s., 2009.
  • Metodický pokyn prorektora pro vzdělávací činnost a vnější vztahy č. 4 2010 2011 Metodika vypracování bakalářské a diplomové práce pro studenty skupin B10/N10 Praha VŠFS o.p.s. 24. 1. 2011
  • Rozhodnutí rektorky č. 60/2009. Rozhodnutí o zajištění kvality obhajoby bakalářské a diplomové práce. 25.3.2009. Praha : VŠFS, o.p.s., 2009.
  • TICHÝ, J., NETOLICKÝ, V. Příprava, tvorba a hodnocení bakalářských a diplomových prací. (Studijní materiály IS VŠFS). Vyd. první. Praha : Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., v edici EUPRESS, 2009. 219 s. ISBN 978-80-7408-001-2.
    doporučená literatura
  • ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Dotisk 1. vydání. Praha : Leda, 2002. 256 s. ISBN 80-85927-69-1.
  • ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. 209 s. ISBN 80-86429-40-7.
  • BRATKOVÁ E. Metody citování literatury a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 Verze 2.0 , Praha, Asociace knihoven vysokých škol ČR, 2008 dostupné na http://www.evskp.cz/SD/4c.pdf
  • ČÍRTEK, P., KAŠÍK, M., Marketingová komunikace podniku s médii – I (Základy tvorby psaných projevů) Praha : Eupress, 2008. 113 s. ISBN 978-80-7408-008-1.
  • ZICH, F. Úvod do sociologického výzkumu. Praha : Eupress, 2006. 116 s. ISBN 80-86754-19-7.
Výukové metody
Výuka probíhá formou seminářů v prezenčním studiu a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem na základě předložení Zadání BP a základního textu Úvodu BP (ve struktuře šablony BP na 1 – 2 normostrany, v obou případech s podpisem vedoucího BP. Zápočet uděluje výhradně pedagog vyučující předmět, nikoliv vedoucí BP.
Informace učitele
Navazujícím předmětem v zimním semestru 2011 je B_BPMK_1 Bakalářský projekt 1
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.