B_SMaK Structure of Marketing Communications

University of Finance and Administration
Summer 2011
Extent and Intensity
2/0. 5 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_SMaK/pMMO: Tue 10:30–11:14 M14, Tue 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_SMaK/pMPH: Wed 12:15–12:59 E007KC, Wed 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK/uMKL: Tue 22. 2. 17:30–19:00 K207, 19:15–20:45 K207, Tue 15. 3. 14:00–15:30 K207, 15:45–17:15 K207, K. Eliáš
B_SMaK/uMPH: Tue 29. 3. 19:15–20:45 E124, Tue 5. 4. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Tue 19. 4. 15:45–17:15 E124, K. Eliáš
B_SMaK/vMMO: Fri 1. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Fri 15. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, V. Kunz
B_SMaK/vM2PH: Sat 19. 3. 15:45–17:15 E225, Fri 1. 4. 13:45–15:15 E225, Fri 15. 4. 13:45–15:15 E225, Fri 6. 5. 13:45–15:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK/vM3PH: Sat 19. 3. 14:00–15:30 E227, Fri 1. 4. 15:30–17:00 E227, Fri 15. 4. 15:30–17:00 E227, Fri 6. 5. 15:30–17:00 E227, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady:absolvování B_SMaK_1
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cíl předmětu: Druhý semestr předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2 se zabývá rámcovým seznámením s některými dalšími nástroji marketingové komunikace, jež jsou používány v rámci integrovaného marketingového komunikačního působení. Výklad navazuje na obecnější východiska vlivu marketingové komunikace na život společnosti, které byly předmětem výkladu v předchozím semestru v předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 1. Výklad je koncipován jako systematická prezentace oboru, v němž se kombinuje přístup kreativní s manažerským, s jasným směřováním k dosažení plánovaného efektu. Marketingová komunikace je vnímána jako široce používaný univerzální komunikační nástroj pomáhající dosahovat plánované ekonomické nebo sociální parametry – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Public Relations a Direkt Marketing Dílčí témata: • Pojem Public Relations, historické souvislosti jeho vzniku v ČR a ve světě, organizace PR v ČR . • Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PR, komunikační strategie PR. • Struktura uplatnění jednotlivých typů PR a volba relevantních nástrojů PR. • Specifika media relations, jak efektivně spolupracovat s novináři. • Direkt marketing – nová hvězda komunikačního nebe? • Historie a současnost DM, jeho role v péči o zákazníka. • Hlavní nástroje DM, specifika komerčního oslovení prostřednictvím DM. • Role DM v řízení vztahů se zákazníky. Podpora prodeje a osobní prodej Dílčí témata: Pojem podpora prodeje, bohatost nástrojů PP. Historické souvislosti jejího vzniku, organizace PP v ČR, vznik a role specializovaných agentur v této oblasti. Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PP, komunikační strategie PP. Struktura uplatnění jednotlivých typů PP a volba relevantních nástrojů PP. Psychologické zákonitosti efektivní podpory prodeje. Veletrhy jako specifický komunikační fenomén – přežijí nebo zahynou v konkurenci jiných médií ve 21. století? Specifika osobního prodeje, persuáze a manipulace – etické otázky této komunikační aktivity, nekalé praktiky v oboru. Nové trendy v marketingové komunikaci Dílčí témata: Hlavní tendence v marketingovém pojetí komerčního a sociálního života společnosti Určující trendy dalšího vývoje v národním, nadnárodním a světovém měřítku Závěry pro sféru masových komunikací, speciálně pak pro oblast marketingových komunikací. Pojem a aktivity sociálního marketingu a sociální reklamy. Základní charakteristika, uplatnění a perspektiva. Koncept Coporate Social Responsibility a jeho využívání i zneužívání Lobbing a sponzoring – etické či neetické komunikování? Event marketing – nová komunikační forma, nebo systemizace starších praktik? Virální marketing a jeho úskalí – městské mýty a jejich marketingové využití Guerilla marketing - vítězí etika či komerční zájem? Politická marketingová komunikace – jev nového století? Agenda setting – MK a její role při vnášení témat do společenského prostoru
Literature
    required literature
  • • SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240
  • • McCOMBS, M.:Agenda setting. Praha:Portál 2009, ISBN:978-80-7367-591-2, stran 251
  • • BRADOVÁ, E.: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: MU Brno a Mezinárodní politologický ústav 2005, ISBN: 80-210-3800-4, stran 106
    recommended literature
  • • WUNDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí. Praha: Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250
  • • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing..Praha: Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, stran 380
Teaching methods (in Czech)
Výukové metody: přednášky /sem. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: z/ ZK (5 kr.) Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou.• Zkouška se uskutečňuje formou vědomostního testu., jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia předepsané literatury a odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží koncem března cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 15 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 150 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 100 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty. • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování semináře formou průběžné prezentace odborných analytických studií podle pokynů pedagoga, který vede seminář. Za kvalitní analýzy získají studenti zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Winter 2008, Winter 2009, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/B_SMaK