B_SMaK Structure of Marketing Cummunications

University of Finance and Administration
Winter 2007
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Jitka Černá (seminar tutor)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_SMaK/pMRPH: Thu 14:00–14:44 E306, Thu 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_SMaK/pMRVKL: Wed 12:15–12:59 K303, Wed 13:00–13:45 K303, D. Pavlů
B_SMaK/pMRVMO: Mon 10:30–11:14 M14, Mon 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_SMaK/sMRVKL: Wed 17. 10. 15:45–17:15 K303, Wed 24. 10. 17:30–19:00 K303, 19:15–20:45 K303, D. Pavlů
B_SMaK/uMPH: Tue 13. 11. 14:00–15:30 E129, Tue 20. 11. 17:30–19:00 E129, Tue 4. 12. 14:00–15:30 E129, D. Pavlů
B_SMaK/vMRVMO: Fri 12. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, Fri 26. 10. 15:30–17:00 M24, V. Kunz
B_SMaK/vM2PH: Sat 8. 12. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, Fri 4. 1. 12:00–13:30 E223, D. Pavlů
B_SMaK/vM3PH: Fri 19. 10. 12:00–13:30 E224, Fri 23. 11. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, D. Pavlů
B_SMaK/vRPH: Fri 2. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Fri 7. 12. 15:30–17:00 E129, M. Kašík
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Jednosemestrální předmět je koncipován jako základní uvedení do problematiky pestrého světa marketingových komunikací, v němž se posluchač setkává s kombinací kreativity a manažerského managementu, jenž směřuje k jednoznačně definované cílové hodnotě. Ta může být plánována v ekonomických nebo sociálních parametrech – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace. Literatura k předmětu: je ke každé tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: - základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. - Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém. - Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – segmentace, targeting, positioning, Corporate Identity, propagační akce. - Spolupráce s komunikační agenturou. - Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. - Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky –rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku 2. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga v říjnu 2007 s termínem odevzdání do 15.prosince 2007 – rozsah min. 7 stran rukopisu, maximálně 12 stran rukopisu 4. Získání nejméně 50 ze 70 možných bodů ze 2 průběžných a 1 závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. Testy budou zadány na přednáškách v listopadu a prosinci a v zápočtovém týdnu souhrnný test. V případě menšího bodového zisku než je 50, náhradní test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodina za semestr.
Information on course enrolment limitations: Informace o max. počtech studentů pro jednolivé obory je uvedena v registrační šabloně.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2008, Winter 2009, Summer 2011, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2007/B_SMaK