VSFS:N_MarFs Marketing ve finančních službá - Informace o předmětu
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: každé liché úterý 10:30–11:14 S01, každé liché úterý 11:15–12:00 S01, každé liché úterý 12:15–12:59 S01, každé liché úterý 13:00–13:45 S01, N. Blahová
N_MarFs/vFPH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 S24, Pá 12. 4. 13:45–15:15 S24, 15:30–17:00 S24, N. Blahová - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2. Zvláštnosti finančních služeb. 3. Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4. Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5. Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6. Tvorba strategie a plánu. 7. Cenová politika. 9. Distribuce finančních služeb. 10. Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12. Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb.
- Literatura
- povinná literatura
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2013/N_MarFs