B_SMaK_1 Structure of Marketing Communications 1

University of Finance and Administration
Winter 2009
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_SMaK_1/cMKL: each odd Thursday 14:00–14:44 K310, each odd Thursday 14:45–15:30 K310, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMKLks: Thu 26. 11. 19:15–20:45 K211, Thu 3. 12. 15:45–17:15 K211, Thu 10. 12. 15:45–17:15 K211, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: each odd Monday 12:15–12:59 M01, each odd Monday 13:00–13:45 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E225, each odd Wednesday 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: each odd Wednesday 12:15–12:59 E126, each odd Wednesday 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: each even Tuesday 14:00–14:44 E222, each even Tuesday 14:45–15:30 E222, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: each even Wednesday 10:30–11:14 E225, each even Wednesday 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: each even Thursday 14:00–14:44 K212, each even Thursday 14:45–15:30 K212, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: each odd Monday 10:30–11:14 M01, each odd Monday 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: each even Wednesday 12:15–12:59 E007KC, each even Wednesday 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/uM1aPH: Tue 6. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Tue 13. 10. 19:15–20:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/uM1bPH: Tue 29. 9. 15:45–17:15 E227, Tue 13. 10. 17:30–19:00 E227, Tue 20. 10. 19:15–20:45 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Fri 2. 10. 15:30–17:00 M25, Fri 23. 10. 13:45–15:15 M25, Fri 6. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Sat 21. 11. 11:30–13:00 E125, 14:00–15:30 E125, Fri 8. 1. 15:30–17:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: Sat 24. 10. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, Fri 6. 11. 15:30–17:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM4PH: Fri 2. 10. 13:45–15:15 E127, 15:30–17:00 E127, Fri 23. 10. 15:30–17:00 E127, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady:Pedagog předpokládá, že studenti se zabývají danou tématikou se zájmem o zvolený obor. Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem kurzu je prezentovat marketingové komunikace v jejich konkrétně historickém vývojovém trendu, s potřebným přesahem do prognostických úvah o možných formách dalšího vývoje. Studenti budou znát základní charakteristiky jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a budou schopni posoudit vhodnost nasazení jednotlivých nástrojů v konkrétní propagační aktivitě. Tuto schopnost prokáží v rámci cvičení.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – výzkum, segmentace, targeting, positioning, propagační akce, komunikační strategie. Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Literature
  • PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 • KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 •
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet SMaK1 je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci cvičení. V termínech stanovených pedagogem zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku, prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga s termínem odevzdání do 3.prosince 2009 – rozsah min. 5 stran rukopisu + prezentace v rámci cvičení. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. Získání nejméně 60 ze 100 možných bodů ze závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. V případě menšího bodového zisku než je 60, náhradní test.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2009/B_SMaK_1