B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
1/1/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_SMaK_1/cMKL: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 K310, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 K310, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMKLks: Čt 26. 11. 19:15–20:45 K211, Čt 3. 12. 15:45–17:15 K211, Čt 10. 12. 15:45–17:15 K211, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M01, každé liché pondělí 13:00–13:45 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E225, každou lichou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E126, každou lichou středu 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 E222, každé sudé úterý 14:45–15:30 E222, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E225, každou sudou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 K212, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 K212, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M01, každé liché pondělí 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E007KC, každou sudou středu 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/uM1aPH: Út 6. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Út 13. 10. 19:15–20:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/uM1bPH: Út 29. 9. 15:45–17:15 E227, Út 13. 10. 17:30–19:00 E227, Út 20. 10. 19:15–20:45 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Pá 2. 10. 15:30–17:00 M25, Pá 23. 10. 13:45–15:15 M25, Pá 6. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: So 21. 11. 11:30–13:00 E125, 14:00–15:30 E125, Pá 8. 1. 15:30–17:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 24. 10. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, Pá 6. 11. 15:30–17:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM4PH: Pá 2. 10. 13:45–15:15 E127, 15:30–17:00 E127, Pá 23. 10. 15:30–17:00 E127, K. Eliáš
Předpoklady
Předpoklady:Pedagog předpokládá, že studenti se zabývají danou tématikou se zájmem o zvolený obor. Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem kurzu je prezentovat marketingové komunikace v jejich konkrétně historickém vývojovém trendu, s potřebným přesahem do prognostických úvah o možných formách dalšího vývoje. Studenti budou znát základní charakteristiky jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a budou schopni posoudit vhodnost nasazení jednotlivých nástrojů v konkrétní propagační aktivitě. Tuto schopnost prokáží v rámci cvičení.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – výzkum, segmentace, targeting, positioning, propagační akce, komunikační strategie. Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Literatura
  • PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 • KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 •
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet SMaK1 je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci cvičení. V termínech stanovených pedagogem zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku, prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga s termínem odevzdání do 3.prosince 2009 – rozsah min. 5 stran rukopisu + prezentace v rámci cvičení. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. Získání nejméně 60 ze 100 možných bodů ze závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. V případě menšího bodového zisku než je 60, náhradní test.
Navazující předměty
Informace učitele
Předpokládám aktivní přístup studentů k přednášené látce, kvalitní a jazykově vytříbený text analýz a kultivovanou prezentaci v rámci cvičení. Zároveň automaticky předpokládám, že studenti sledují základní odbornou marketingovou časopiseckou literaturu věnovanou tematice MK v ČR.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012.