N_MRP Marketing Company Management

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (seminar tutor)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (seminar tutor)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Mgr. Kateřina Pittnerová
Timetable of Seminar Groups
N_MRP/pMMO: Tue 10:30–11:14 M26, Tue 11:15–12:00 M26, A. Klosová
N_MRP/pMPH: Thu 8:45–9:29 E007KC, Thu 9:30–10:15 E007KC, M. Kašík
N_MRP/uM1aPH: Tue 5. 10. 14:00–15:30 S11, Tue 12. 10. 15:45–17:15 S11, Tue 26. 10. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, N. Petrů
N_MRP/uM1bPH: Tue 12. 10. 17:30–19:00 S13, Tue 19. 10. 17:30–19:00 S13, Tue 2. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, N. Petrů
N_MRP/vMKL: Fri 15. 10. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, Fri 10. 12. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, N. Petrů
N_MRP/vMMO: Sat 13. 11. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, Sat 27. 11. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, A. Klosová
N_MRP/vM2PH: Sat 13. 11. 11:30–13:00 S13, Sat 27. 11. 11:30–13:00 S13, Sat 11. 12. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, K. Havlíček
N_MRP/vM3PH: Sat 27. 11. 9:45–11:15 S26, Sat 11. 12. 11:30–13:00 S26, Fri 7. 1. 12:00–13:30 S26, 13:45–15:15 S26, K. Havlíček
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Zvládnutí základů rozpočtování a porozumění kapitálové struktuře podniku.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je ukázat vliv moderního vztahového marketingu (řízení vztahů se zákazníky) na změny v řízení a organizaci podnikových a obchodních aktivit. Objasnit základní změnu, kterou je přežití klasického transakčního marketingu a jeho nahrazení zákaznickou koncepcí, kdy o výrobkovém portfóliu rozhodují potřeby, tužby, přání a požadavky zákazníků, a to v reálném, ale zejména v budoucím čase. Tyto změny jsou vyvolány globální hyperkonkurencí a proto je věnována pozornost i základním charakteristikám tohoto procesu, kdy nabídka mnohonásobně převyšuje poptávku. Kurz vychází z praktické definice marketingu, který představuje způsob, jak sladit to, co potřebuje a chce vnější svět (zákazníci) s posláním, cíli a zdroji podniku. Posluchači se seznámí s analytickými nástroji, jak poznat vnitřní, blízké a vzdálené prostředí včetně konkurence. Východiskem pro pochopení vztahového marketingu je seznámení s koloběhem a chápáním hodnot mezi podnikem (organizací) a zákazníkem. Dále je důraz kladen na pochopení a typologii zákazníka jako uživatele hodnot, budování hodnotového vztahu s ním, moderní postupy zákaznické segmentace a stanovení segmentačních proměnných. V závěru je udělán exkurz do problematiky marketingové komunikace a jejich jednotlivých nástrojů. Ojedinělým výkladem je základní výběr médií pro marketingový mix z hlediska jejich efektivity včetně základních metrik jejího určování. Absolventi předmětu by měli umět sestavit kvalifikovaný marketingový mix včetně základních rozpočtových rámců. Jako bonus je možno ukázat tvorbu mediálního mixu jako finančně nejnákladnější části marketingového rozpočtu. Veškerý výklad je aplikován na prostředí malých a středních podniků, kdy marketing se stává jedním z hlavních a určujících řídících podnikových procesů. Proto součástí výkladu je obeznámení s řízením obchodních aktivit (případů, prodejů, pohledávek), s rolí marketingových útvarů, s tvorbou marketingové politiky, strategie a plánu podniku. Stranou nezůstanou otázky elektronického obchodování a marketingu, virálního marketingu a dalších specifických marketinkových prostředků v soudobé teorii a praxi.
Syllabus (in Czech)
  • PŘEDNÁŠKA 7: Situační analýza v marketingu. Portfólio analýza – její modifikace a užití. PŘEDNÁŠKA 8: Řízení marketingových informací. Marketingový výzkum trhu a marketingové plánování. PŘEDNÁŠKA 9: Význam a tvorba marketingových mixů pro marketingové plánování a řízení podniku. Rozdíly v pojetí mixu produktového (typ P) a zákaznického (typ C), jejich praktická realizace. Vztah životního cyklu produktu a marketingové kampaně jako součást Promotion (Communication) a součást marketingových plánů. PŘEDNÁŠKA 10: Základní modely komunikace. Externí a interní komunikace. Marketingová komunikace. Nástroje marketingové komunikace a jejich integrované působení. PŘEDNÁŠKA 11: Media relations a typologie médií. Historie a současnost PR. Reklama – způsoby výběru reklamního nosiče, její zadávání a hodnocení v podniku. Efektivní sestavování mediálního mixu. PŘEDNÁŠKA 12: Nové technologie a internetový marketing. PŘEDNÁŠKA 13: Překážky v řízení a organizaci podniku bránící úspěšnému marketingu.
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Metody hodnocení: předmět je ukončen zkouškou. Podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/N_MRP