B_Rek Advertisement

University of Finance and Administration
Winter 2011
Extent and Intensity
2/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Pavel Čírtek (seminar tutor)
PhDr. Ladislav Lašek (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Evžen Staněk (seminar tutor)
Ing. Eva Vojířová (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_Rek/cMMO: each even Thursday 17:30–18:14 M01, each even Thursday 18:15–19:00 M01, E. Vojířová
B_Rek/cM1PH: each odd Tuesday 14:00–14:44 E227, each odd Tuesday 14:45–15:30 E227, D. Pavlů
B_Rek/cM2PH: each odd Wednesday 14:00–14:44 E306, each odd Wednesday 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM3PH: each even Wednesday 14:00–14:44 E306, each even Wednesday 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM4PH: each odd Tuesday 12:15–12:59 E024, each odd Tuesday 13:00–13:45 E024, D. Pavlů
B_Rek/pMMO: Thu 15:45–16:29 M01, Thu 16:30–17:15 M01, E. Vojířová
B_Rek/pMPH: Wed 12:15–12:59 E007KC, Wed 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_Rek/uMKL: Tue 18. 10. 17:30–19:00 K212, Tue 25. 10. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, Tue 15. 11. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, L. Lašek
B_Rek/uMPH: Tue 4. 10. 17:30–19:00 E124, Tue 18. 10. 17:30–19:00 E124, Tue 15. 11. 17:30–19:00 E124, Tue 29. 11. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, E. Staněk
B_Rek/vMMO: Sat 22. 10. 11:30–13:00 M25, Sat 12. 11. 8:00–9:30 M25, 9:45–11:15 M25, Fri 25. 11. 15:30–17:00 M25, 17:15–18:45 M25, E. Vojířová
B_Rek/vM2PH: Fri 25. 11. 17:15–18:45 E225, Sat 26. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, Fri 9. 12. 15:30–17:00 E225, 17:15–18:45 E225, E. Staněk
B_Rek/vM3PH: Sat 22. 10. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, Sat 26. 11. 14:00–15:30 E227, Sat 10. 12. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, E. Staněk
Prerequisites (in Czech)
Předpokladem je absolvování výuky v předmětu Struktura marketingových komunikací B_Smak
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se specifikou reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingové komunikace, s reklamními prostředky, specifikou agentur apod. Výklad se zabývá reklamou jako formou komerční komunikace, která se v lidských dějinách objevuje souběžně s prvními formami komerčních vztahů a z níž se postupně odvíjejí další formy komunikace: Public Relations, Direkt Marketing, Sales Promotion, osobní prodej, návazně pak aplikace v oblasti politického marketingu a ve sféře sociální reklamy. Předmět je zakončen zkouškou a zápočtem:Zkouška probíhá formou 3 průběžných testů v týdnech přednášek: 43.,47.,50. Test obsahuje 15 otázek ze 30 možných, za každý test lze získat 150 bodů, úspěšný je test při zisku 100 bodů. Otázky k testu obdrží studenti týden předem.MÉNĚ NEŽ 100 bodů = opakování testu. Zápočet získá student za zpracování 3 konkrétních analýz reklamních jevů podle zadání pedagoga, a za kvalitní obhajobu formou veřejné prezentace v rámci cvičení.V analýze se soustředí především na strukturu hodnot, které konkrétní propagační aktivita prezentuje, na správnost volby cílové skupiny atd., podle zadání pedagoga. Termíny odevzdání studií průběžně podle pokynů pedagoga.
Syllabus (in Czech)
  • -připomenutí základních vývojových trendů v historii reklamy -postavení reklamy v systému IMK -reklamní strategie -základní principy fungování reklamy -základní modely reklamního působení: AIDA atd. -typy reklamních stylů ve světě - interkulturní odlišnosti -reklamní apely -specifika komunikace značky -základní nosiče reklamního sdělení a jejich specifika -výběr apelů a jejich informační a přesvědčovací role -komunikační agentury a jejich typologie -současná charakteristika reklamního trhu v ČR a hlavní tendence jeho vývoje
Literature
    required literature
  • Pelsmacker, P.D., Guens, M., Bergh, J.:Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003
  • Přikrylová, J., Jahodová, H.:Moderní marketingová komunikace.Praha:Grada Publishing 2010
  • KOTLER, P. and G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
    recommended literature
  • Clow, K.E., Baack,D.:Reklama, propagace, marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008
  • Kleinová,N.: Bez loga. Praha:Dokořán 2005
Teaching methods (in Czech)
Teoretická příprava kombinovaná s cvičením - analýzy konkrétních reklamních komunikátů
Assessment methods (in Czech)
3 písemné testy, rozhovor nad výsledky testů 3 písemné analýzy konkrétních reklamních projevů podle zadání
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin/semestr pro KS.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/B_Rek