B_DM Direkt marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Radek Turčáni (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DM/cMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M17, každé liché pondělí 11:15–12:00 M17, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E228, každou sudou středu 14:45–15:30 E228, V. Kunz
B_DM/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E304, každou sudou středu 13:00–13:45 E304, V. Kunz
B_DM/poMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M22, každou sudou středu 9:30–10:15 M22, každou sudou středu 10:30–11:14 M22, každou sudou středu 11:15–12:00 M22, V. Kunz
B_DM/pxMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 E230, každou sudou středu 9:30–10:15 E230, každou sudou středu 10:30–11:14 E230, každou sudou středu 11:15–12:00 E230, V. Kunz
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Získat základné znalosti k pochopení moderního Direkt Marketingu. Pochopit, jak funguje DM v kontextu s IMC a také jeho využití pro společnosti s konceptem CRM. DM bude popsán jako kombinace specifických vědomostí, strategického plánování a kreativního myšlení. Na konci kurzu budou studenti schopni pochopit význam moderního DM, budou vědě naplánovat kampaň: harmonogram, rozpočet, identifikovat správné cílové skupiny pro DM, využití DM databázi a měření úspěšnosti kampaní. Na praktických cvičeních budou vytvářeny jednotlivé části kampaní: od formulace dopisů a follow up emailů, přes plánování direct call scénáře až po plánování rozpočtu a harmonogramu kampaně.
Výstupy z učení
Studenti získají teoretické znalosti v oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků Direkt Marketingu. Vyzkouší si praktickou tvorbu DM materiálů a získají praktické zkušenosti pro uplatnění na pozicích marketingových specialistů pro Direct Marketing.
Osnova
  • 1/ Vývoj marketingu od 50. let 20. století v kontextu DM 2/ Cíle a nástroje DM 3/ Role DM v kontextu IMC 4/ Identifikace cílových skupin v kontextu DM 5/ DM v kontektu Customer Relationschip Managementu 6/ Tvorba DM kampaní 7/ Marketingové databáze a GDPR 8/ Měření úspěšností DM kampaní 9/ Sociální a etické problémy DM 10/ Mezinárodní marketing 11/ Legislativní úprava a DM organizace
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVECOVÁ, Martina. Direct marketing S rozšířeným vydáním Podpora prodeje a Struktura marketingových komunikací. Praha: VŠFS, 2020. EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-208-5. info
  • DAN S., Kennedy. Magnetic Marketing: How to attract a flood of new customers that pay, stay and refer. USA: Forbes Books, 2018. ISBN 978-1-946633-74-3.
    doporučená literatura
  • Chlebovský, V. Management zákaznických řešení - Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Grada, 2017. ISBN: 978-80-271-0559-5
  • MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketing Plans: How to prepare them, how to profit from them. 8th edition. West Sussex, printed USA: Wiley, 2016. ISBN 9781119217138
  • SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi: jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4739-281.
  • JUSKA, Jerome M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-52681-2
Výukové metody
Interaktivní přednášky, praktické diskuse o kampaních, individuální příprava kampaní, praktický nácvik tvorby DM komunikátů.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: zápočet a zkouška (z/ZK, 5 kr.). Kredit student získá za aktivní účast na zpracování a prezentaci skupinového projektu. Projektem je návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem a to včetně povinných příloh. Každá skupina má maximálně 2 členy. Bližší informace o projektu jsou vyvěšeny ve studijních materiálech kurzu DM. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné odevzdání skupinového projektu, 75% účast a aktivita na cvičeních. Známku získá student za projekt a test. Oba výstupy mají celkovou hodnotu 50 bodů. Součet pak dává výslednou známku dle hodnotící struktury, která je dostupná v manuálu pro kurz v IS. Student ISP nebo student, který se nezúčastnil hodin alespoň ze 75 %, píše DM projekt samostatně.
Informace učitele
Všechny studijní materiály budou dostupné jako skripta nebo jako studijní podpora v IS v samostatné složce Studijní materiály a v interaktivních sylabech.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2024/B_DM