VSFS:N_MMV Marketing Research Methods - Course Information
N_MMV Marketing Research Methods
University of Finance and AdministrationWinter 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_MMV/cMMO: each odd Wednesday 8:45–9:29 M17, each odd Wednesday 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: each odd Tuesday 10:30–11:14 S13, each odd Tuesday 11:15–12:00 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: each even Wednesday 12:15–12:59 S14, each even Wednesday 13:00–13:45 S14, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: each even Wednesday 10:30–11:14 S14, each even Wednesday 11:15–12:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: each even Wednesday 8:45–9:29 M17, each even Wednesday 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: each even Wednesday 8:45–9:29 S01, each even Wednesday 9:30–10:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Tue 8. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, Tue 22. 11. 15:45–17:15 S21, Tue 29. 11. 19:15–20:45 S21, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Tue 11. 10. 14:00–15:30 S32, Tue 18. 10. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Tue 29. 11. 14:00–15:30 S32, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Fri 11. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, Fri 25. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, I. Petrová
N_MMV/vMMO: Fri 14. 10. 17:15–18:45 M15, 19:00–20:30 M15, Sat 5. 11. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Fri 2. 12. 15:30–17:00 S11, Fri 16. 12. 15:30–17:00 S11, Fri 13. 1. 12:00–13:30 S11, 13:45–15:15 S11, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: Sat 3. 12. 8:00–9:30 S23, 9:45–11:15 S23, Fri 16. 12. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, I. Petrová - Prerequisites (in Czech)
- Absolovování BS - předměty sociologie, psychologie, zklady marketingu
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
- Literature
- required literature
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
- Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
- Foret, M.: Marketingový průzkum. Praha. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, 2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
- Teaching methods (in Czech)
- přednášky, cvičení, úkázky z praxe, vlastní tvůrčí práce ve skupinách i samostatně
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_MMV