VSFS:N_MRZO Marketing Management of Intern - Course Information
N_MRZO Marketing Management of International Trade
University of Finance and AdministrationWinter 2011
- Extent and Intensity
- 2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- JUDr. Josef Novák (seminar tutor)
Ing. Martin Petrášek (seminar tutor)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Mgr. Kateřina Pittnerová - Timetable of Seminar Groups
- N_MRZO/pRMO: Mon 12:15–12:59 M26, Mon 13:00–13:45 M26, N. Petrů
N_MRZO/pRPH: Mon 8:45–9:29 S24, Mon 9:30–10:15 S24, J. Novák
N_MRZO/uRPH: Tue 29. 11. 15:45–17:15 S24, 17:30–19:00 S24, Tue 6. 12. 17:30–19:00 S24, Tue 13. 12. 17:30–19:00 S24, M. Petrášek
N_MRZO/vRKL: Fri 14. 10. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, Fri 2. 12. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, N. Petrů
N_MRZO/vRMO: Sat 26. 11. 14:00–15:30 M27, Fri 6. 1. 17:15–18:45 M27, 19:00–20:30 M27, Sat 7. 1. 14:00–15:30 M27, N. Petrů
N_MRZO/vRoPH: Sat 22. 10. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, Sat 12. 11. 15:45–17:15 S32, N. Petrů - Prerequisites (in Czech)
- Zvládnutí základů řízení podniku, marketingu a řízení vztahů se zákazníky.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je komplexně seznámit posluchače se základními oblastmi marketingu s důrazem na zahraniční obchod a jeho řízení v podnikové sféře.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1. Role marketingu a obchodu ve struktuře podniku, jejich vzájemná vazba 2. Typologie světových trhů, předpoklady úspěchu na zahraničních teritoriích, mezinárodní segmentace 3. Marketingové řízení zahraničního obchodu a jeho principy, způsoby organizace 4. Produktový, zákaznický a komunikační mix na zahraničních trzích a jejich specifika 5. Expanze na zahraniční teritorium (průzkum - metody, segmentace, faktory rozhodnutí o expanzi) 6. Fáze přípravy a realizace expanze, zacílení, strategie, plánování, oslovení a získání zákazníka, marketingové nástroje, kontrola, zpětná vazba, hodnocení 7. Distribuční kanály v rámci zahraničního obchodu 8. Rizika zahraničního obchodu
- Literature
- Povinná literatura
- KAŠÍK, M. – HAVLÍČEK, K.: Marketingové řízení zahraničního obchodu. EUPRESS, VŠFS Praha, 2006. ISBN 80-86754-67-7
- Doporučená literatura
- WOODS, M.: International Business, Chapman a Hall, 1995. ISBN 0412-600-501
- HOFSTEDE, G. : Culture’s Consequences: International differences in work-related values. 1980, Beverley Hills: Sage Publications. ISBN 0-8039-1306-0
- JOBBER, D. –LANCASTER, G.: Management prodeje. ComputerPress. ISBN 80-7226-533-4
- OPLETALOVÁ, S.: Obchodní dovednosti. Rubico. ISBN 80-85839-36-9
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, včetně souvislosti světových hospodářských událostí a marketingových aktivit a jejich dopadů do podnikového prostředí.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zkouškou:zpravidla písemný test Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_MRZO