VSFS:N_MarVS Marketing ve veřejné správě - Course Information
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
University of Finance and AdministrationWinter 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_MarVS/cVMO: each odd Thursday 12:15–12:59 M16, each odd Thursday 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: each odd Tuesday 14:00–14:44 S23, each odd Tuesday 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/pVMO: each even Thursday 12:15–12:59 M16, each even Thursday 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: each even Tuesday 14:00–14:44 S23, each even Tuesday 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/uVPH: Tue 8. 11. 15:45–17:15 S35, Tue 22. 11. 17:30–19:00 S35, Tue 6. 12. 17:30–19:00 S35, P. Klička
N_MarVS/vVMO: Fri 7. 10. 15:30–17:00 M26, 17:15–18:45 M26, Fri 21. 10. 15:30–17:00 M26, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Fri 25. 11. 12:00–13:30 S35, Sat 10. 12. 9:45–11:15 S35, 11:30–13:00 S35, P. Klička - Prerequisites (in Czech)
- Studium předmětu, které navazuje na znalosti základů marketingu, nevyžaduje splnění specielních předpokladů.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem studijního předmětu je objasnit posluchačům podstatné rysy a specifika využívání marketingových přístupů v soudobé veřejné správě. Posluchači se stručně seznámí se základními systémy veřejné správy v evropských státech zvláště s důrazem na osvětlení reálných možností aplikace konkrétních marketingových přístupů na úrovni obcí a regionů. Osvojí si znalosti z problematiky marketingového mixu, marketingového plánu, marketingového výzkumu, marketingového vyhodnocování získaných informací a z komunikace s klientem. Bude objasněna praktická aplikace marketingových přístupů ve veřejné správě, včetně implementace cílů mezinárodního projektu Komunikující město. Samostatně bude na příkladu regionální politiky Evropské unie a jejích členských států charakterizována problematika tzv. regionálního marketingu.
- Syllabus (in Czech)
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium. Na seminářích a na soustředěních kombinované formy studia budou prezentovány vybrané problémy tak, jak to odpovídá Metodickým listům a jak bude třeba s ohledem na potřeby studentů. 1. Charakteristické rysy soudobého výkonu evropské a české veřejné správy, základní pojmy marketingu, komunikace radnice obce, úřadu regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka) 2. Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů, strategie rozvoje obce 3. Aktuální otázky aplikace zásad regionálního marketingu, marketingový informační systém, marketingový výzkum
- Literature
- required literature
- WRIGHT G.,NEMEC J.““Management veřejné správy: Teorie a praxe“, Bratislava (NISPAcee) 2002,ISBN: 80-86119-70
- Moderní obec, Economia, ISSN 1211-0507
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, L.: „Marketing měst a obcí“, Praha, GRADA 1999, ISBN 80-7169-750-8
- ČERNÁ J.,KAŠÍK M.,KUNZ V.:“Public Relations (komunikace organizací)“, Praha, EUPress, 2008,ISBN: 978-80-86754-65-9
- VAŇÁK M., NAHODIL F.: „Základy marketingu“, Praha, EUPress 2007,ISBN: 978-80-86754-85-7
- LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress 2004, ISBN: 80-86754-10-3
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- recommended literature
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- RÝZNAR L.,ŠIMONOVÁ A.: “Evropská veřejná správa“, Ministerstvo vnitra České republiky 2006, ISBN: 80-7314-102-7
- “Dosažitelný svět: správa globálního vládnutí,“ Praha 2007 (Ministerstvo vnitra České republiky) 2007
- KADEŘÁBKOVÁ J., KHENDRICHE TRHLÍNOVÁ Z.: „Region a regionální vědy“, Praha, EUPress, 2008, ISBN: 978-80-7408-009-8
- STEJSKAL J., KOVÁRNÍK J.: „Regionální politika a její nástroje„ Portál,s.r.o. Praha 2009, ISBN:978-80-7367-588-2
- LACINA K.:“ Regionální rozvoj a veřejná správa“ Praha, EUPress, 2007, ISBN: 978-80-86754-74-1
- LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress, 2004, ISBN: 80-86754-10-3
- Teaching methods (in Czech)
- Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Zápočet se uskuteční ve formě testu-multiple choice.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_MarVS