VSFS:N_TiM Press secretary - Course Information
N_TiM Press secretary
University of Finance and AdministrationWinter 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jan Martínek (seminar tutor)
Ing. Martin Švehla (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Martin Švehla
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_TiM/cMMO: each odd Monday 12:15–12:59 M21, each odd Monday 13:00–13:45 M21, J. Martínek
N_TiM/cMPH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E000MM, each odd Wednesday 11:15–12:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/pMMO: each even Monday 12:15–12:59 M21, each even Monday 13:00–13:45 M21, J. Martínek
N_TiM/pMPH: each even Wednesday 10:30–11:14 E000MM, each even Wednesday 11:15–12:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/uMrPH: Tue 18. 10. 14:00–15:30 E000MM, Tue 25. 10. 14:00–15:30 E000MM, Tue 1. 11. 17:30–19:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/vMrPH: Fri 9. 12. 17:15–18:45 E000MM, Fri 6. 1. 13:45–15:15 E000MM, 15:30–17:00 E000MM, M. Švehla - Prerequisites (in Czech)
- Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky je seznámit posluchače s profesí tiskových mluvčích, zejména v komerčních organizacích a v institucích státní správy. Získané znalosti bude možno využít nejen k výkonu této profese v uvedených typech organizací, ale také na dalších, zejména řídících pozicích v podnikatelských korporacích a ve státních úřadech, kde hraje chápání principů praktické komunikace s veřejností důležitou a zásadní roli. Posluchači budou mít z předcházejícího studia základní znalosti z oboru public relations, marketingu a reklamy. Zaměříme se proto výhradně na profesi tiskových mluvčích, jako na specifický výsek public relations. Na základě tohoto kurzu budou mít posluchači jasnou a zdůvodněnou představu o variantách postavení tiskových mluvčích v organizacích, o rozsahu odpovědností a principech této práce. Další část kurzu bude zaměřena na praktické činnosti tiskových mluvčích v oblasti media relations – od postupů při navazování a rozvíjení kontaktů s médii, až po dovednosti, související s psaným a mluveným vyjadřováním, formulováním v různých mediálních žánrech a technologiích. V této části kurzu bude kladen důraz na efektivnost práce tiskových mluvčích, uplatnění jejich osobních vloh a na konzistentnost osobností v této profesi. Pozornost bude věnována i principům vyhodnocování mediálního obrazu a důsledků konkrétních mediálních projevů, principům reaktivity a proaktivity v práci tiskových mluvčích a efektivnímu využívání zpětné vazby z médií pro podporu vlastních komunikačních cílů tiskových mluvčích.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce. PŘEDNÁŠKA 2: Media relations – základní vymezení. PŘEDNÁŠKA 3: Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations. PŘEDNÁŠKA 4: Krizová komunikace a princip kontinuity. PŘEDNÁŠKA 5: Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi. PŘEDNÁŠKA 6: Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu. PŘEDNÁŠKA 7: Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá. PŘEDNÁŠKA 8: Mediální monitoring, screening a audit. PŘEDNÁŠKA 9: Mluvčí v čele tiskového útvaru. PŘEDNÁŠKA 10: Historie profese tiskový mluvčí. PŘEDNÁŠKA 11: Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích. PŘEDNÁŠKA 12: Opakování a ukončení předmětu.
- Literature
- required literature
- FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007
- SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006
- BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2006
- VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Praha: Express, 2004
- recommended literature
- Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: přednášky, cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích vkombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijné povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: z (zápočet, 3 kredity): Zápočtová studie; téma: 1. Analýza vybrané mediální kauzy nebo 2. Dobrý a špatný tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; rozsah 1 - 3 strany, možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu;
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_TiM