VSFS:N_MarVS Marketing ve veřejné správě - Informace o předmětu
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Pavel Klička, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 M22, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 M22, P. Klička
N_MarVS/cVPH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 S35, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S35, P. Klička
N_MarVS/pVMO: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M22, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 M22, P. Klička
N_MarVS/pVPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 S35, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S35, P. Klička
N_MarVS/uVPH: Út 30. 10. 14:00–15:30 S14, Út 4. 12. 14:00–15:30 S36, 15:45–17:15 S13, P. Klička
N_MarVS/vVMO: So 6. 10. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, So 20. 10. 11:30–13:00 M26, P. Klička
N_MarVS/vVPH: Pá 19. 10. 15:30–17:00 S35, 17:15–18:45 S35, Pá 2. 11. 13:45–15:15 S35, P. Klička - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Seznámení s mezinárodním projektem projektu Komunikující město a poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Aktuální otázky aplikace zásad regionálního marketingu, marketingový informační systém, marketingový výzkum, strategie rozvoje obce, nástroje regionální politiky a jejich efektivnost
- 12.Lidé ve veřejných službách – úloha zaměstnanců při nabídce služeb ve veřejné správě
- Literatura
- povinná literatura
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- doporučená literatura
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2012/N_MarVS